Gå til innhold

Butte vifte i shuttle psu

Anbefalte innlegg

Tenker på og bytte vifta i psu'n på min shuttle ettersom den lager en utrolig plagsom gnisselyd som går meg på nervene!

Lurte på om noen som hadde noen anbefalinger angående hvilken vifte jeg burde velge?

Det er vel en 40x40 mm som står der orginalt, og den kan ikke være særlig tykkere en 10mm..

hvor kraftig bør viften være, og hvor mange desibel kan jeg leve med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEt virker som en god løsning det, men noen som vet hvor man får tak i en 40mm til 60mm adapter? finner bare 60 til 80 på microplex og 3dfxcool..

ikke så veldig lyst på noe hjemmelaga greier, skulle gjerne hatt en fin en i aluminium som så bra ut til shuttlen.. :)

Lenke til kommentar

nei ser ut som det blir vanskelig og skaffe en sånn dings uten og mekke alt for mye selv..? er litt lat ja :)

men tilbake til bytting av vifte da? vil den papst vifta jeg nevnte tidligere gi for lite kjøling?

forslag til andre vifter som egner seg bedre?

Lenke til kommentar

hvis du skal ha minst mulig støy, er 60mm vifte å foretrekke (psu blir ikke overopphetet og du kan kjøre på mye lavere turtall. )

alternativet til adapter er f.eks. å skru viften rett på kassa og sette på et gitter.

finner ikke bilder at disse moddene nå, men de finnes på den linken jeg kom med tidligere i tråden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...