phax Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Tenker på og bytte vifta i psu'n på min shuttle ettersom den lager en utrolig plagsom gnisselyd som går meg på nervene! Lurte på om noen som hadde noen anbefalinger angående hvilken vifte jeg burde velge? Det er vel en 40x40 mm som står der orginalt, og den kan ikke være særlig tykkere en 10mm.. hvor kraftig bør viften være, og hvor mange desibel kan jeg leve med? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 sjekk microplex det meste dem har av 40mm vifter der er akseptable Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Ja det med å bytte Psu-vifte har jeg oxo tenkt på, den bråker som et helvet den som er der nå... Må nok gå for en Papst el.no max 19db- utgava...! Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Tenkte litt på en Papst 412FM, 6m³/time, 19 dB(A) men lurte bare på om denne vil bli i svakeste laget? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 jeg kan anbefalle å kjøpe/lage en fanadaptor (ikke helt nødvendig), og sette på en 60mm vifte utenpå selve kabinettet (bak psu seff.), sette på en 16dB papst og kjøre den på 7V. det funker, sjekk f.eks. her Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 DEt virker som en god løsning det, men noen som vet hvor man får tak i en 40mm til 60mm adapter? finner bare 60 til 80 på microplex og 3dfxcool.. ikke så veldig lyst på noe hjemmelaga greier, skulle gjerne hatt en fin en i aluminium som så bra ut til shuttlen.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 nei ser ut som det blir vanskelig og skaffe en sånn dings uten og mekke alt for mye selv..? er litt lat ja men tilbake til bytting av vifte da? vil den papst vifta jeg nevnte tidligere gi for lite kjøling? forslag til andre vifter som egner seg bedre? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hvis du skal ha minst mulig støy, er 60mm vifte å foretrekke (psu blir ikke overopphetet og du kan kjøre på mye lavere turtall. ) alternativet til adapter er f.eks. å skru viften rett på kassa og sette på et gitter. finner ikke bilder at disse moddene nå, men de finnes på den linken jeg kom med tidligere i tråden Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Se her. - gordito tusen takk! dette ser bra ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå