|Cyrus| Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 har akkuratt kjøpt ett gf3 ti200 kort og ville prøve tv-out funksjonen. Har s-video kabel og lyd kabler + en scart. Av en eller annen grunn får jeg bare svart hvitt bilder på tv`en. kortet har ikke rca utgang. Men prøvde å sette s-video kabelen fra dataen til scarten og rca kabelen fra scarten til tv`en.. men fortsatt var det bare svart hvitt bilder.. fikk litt hjelp av en fyr. han sa jeg skulle lage en omformer som vist på denne siden --> http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuit...deo2cvideo.html Slæckt om noen kunne hjelpe meg med dette:D Lenke til kommentar
extreme Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Noen S-Video kabler gir bare svart hvitt ved bruk av tv-utgang på skjermkort har jeg erfart. Løsningen kan være og kjøpe en S-Video -> Kompositt -> Scart (F.eks) omformer, det har funket fint hos meg. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Sikker på at signalet ikkje er i NTSC-format då? Viss ikkje, så er nok problemet at tv-en du koblar til ikkje støttar anna enn compostite-scart kabel. Mulig du kan fikse dette med å bruke ein overgang frå s-video(han) til rca(hun), og derfrå bruke ei rca(han) til composite-scart. per Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg har eksakt samme problem. Kjøpte helt maken kort og kjøpte all nødvendig utstyr, men fikk kun svart hvit på skjermen. Jeg spurte en fyr og han sa at kanskje tven min ikke støttet svhs. Det skulle være et sted man kan gå i menyen på tven og velge over til den formaten. Jeg kjøpte s vhs kabel med scart, og og kabel fra lydkortet til scarten, lyden og bildet funker, men får svart hvit. Det er irr. Men jeg er ikke sikker på om det er riktig at man må velge s vhs på tven. Men hvis noen finner ut hva som er feil, så blir jeg KJEMPE glad hvis dere sier det. Jeg har faktisk vurdert å kjøpe ny tv pga dette, og det er jo høyst unødvendig hvis dette er problemet. Jeg har jo en relativt ny tv da, så det burde ha fungert. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: On 2002-01-26 02:20, CaSh skrev: Jeg spurte en fyr og han sa at kanskje tven min ikke støttet svhs. Det skulle være et sted man kan gå i menyen på tven og velge over til den formaten. Jeg kjøpte s vhs kabel med scart, og og kabel fra lydkortet til scarten, lyden og bildet funker, men får svart hvit. Det er irr. Men jeg er ikke sikker på om det er riktig at man må velge s vhs på tven. Han du spurde har rett. Det interne signalet er forskjellig i ei scart-kontakt som overfører s-video kontra eit som overfører composite. Du *må* ha ein tv som støttar s-video signal gjennom scart. Mulig tv-en din støttar dette, men er stilt inn på composite. Viss så, så må du sjekke menyen eller manualen for å stille over til s-video. Alt. prøve med ein kabel som overfører composite :smile: per Lenke til kommentar
mcper Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 forskjellen på ein s-video scart og composite scart: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/Sou...ring/SCART.html Kontaktpunkt 19 er den som er viktig her. I composite-modus er det "composite out", og i s-video er det "chrominance out", altså svart-kvitt! Skjønner? :smile: per Lenke til kommentar
Teddy KGB Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Min erfaring med det eksakt samme skjermkortet er bare positivt... Har en S-video kabel inn i en scart kontakt, med innganger for lyd. Kjører win XP, og har et ELDGAMMELT tv uten noen form for menyer, men bildet er likevel i farger... Programmet TV-tool er genialt for tv-ut bruk. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: On 2002-01-26 12:33, Teddy KGB skrev:Min erfaring med det eksakt samme skjermkortet er bare positivt... Har en S-video kabel inn i en scart kontakt, med innganger for lyd. Kjører win XP, og har et ELDGAMMELT tv uten noen form for menyer, men bildet er likevel i farger... Programmet TV-tool er genialt for tv-ut bruk. *Meget* rart. MEd ein s-video-til-scart burde du ikkje få farge så sant ikkje scarten på tv-en støttar s-video... per Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 så det du sier mcper er at det kommer til å løse seg hvis jeg kjøper composer kabel? Men er det kun 2 alternativer man kan velge mellom på tven? For hvis det er det, så skjønner jeg at composer kan redde meg. Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 hadde samme problemet selv måtte bytte over til phono/composite for å få farger har bare 1 scart og 1 antenne kobling bak på tven min så hadde få valgmuligheter Lenke til kommentar
mcper Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-26 20:33, CaSh skrev:så det du sier mcper er at det kommer til å løse seg hvis jeg kjøper composer kabel? Men er det kun 2 alternativer man kan velge mellom på tven? For hvis det er det, så skjønner jeg at composer kan redde meg. Du vil mest sannsynleg trenge ein kabel som overfører composite-signal, ja. På nyare tv-ar kan ein velgje kva type signal scart-inngangen skal vere innstilt på: enten s-video eller composite (eller rgb). Eldre tv-ar har generelt ikkje den mogleiken, så då har du ingen andre valg enn å bruke ein scart-kabel som overfører composite-signal. Viss du har ein relativt ny videospelar så kan det jo hende denne kan ta imot s-video. per Lenke til kommentar
dopus Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 problemet deres er veldig enkelt. Du trenger en s-vhs-han ->phono-hun kabel (fulgte med mitt kort) koster nesten ingenting tror jeg. fra phono hun trekker du phono kabel til tven dersom den har kamerainngang(gul rød og hvit phon innganger)(lik de som brukes som signalkabel på cdspillere og lignende). Dersom du ikke har slik kontakt bruker du en scart converter som har inngang både for phono plugger og s-vhs slik at du kan velge hva du vill ha. i innstillingene til kortet må du huske å sette ut singanl til composite(bare to alternativer (svhs/svideo og composite).Du må også huske og sette signal til pal den står på ntsc som default tror jeg. mange tver takler ikke ntsc og gir svar hvit bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå