Modis Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har en 1 år gammel FJS AMD laptop. Denne har begynt å svikte meg i det siste. Ved oppstart av pc fryser den før Vista lastes, funker ikke i sikkermodus, chkdsk kjøres og finner feil på noen partiasjoner, maskinen står lenge å kværner uten å komme i gang. Dessverre var vi ikke så lur at vi lagde oppstarts dvd'er, og jeg har ikke vista DVD'ene da maskinen kom med Vista preinnstallert. Jeg har dermed ingen DVD'er for å reinnstallere Vista ved oppstart. Noen som vet hva man kan gjøre for å få liv i denne igjen uten å måtte kjøpe Vista eller windows 7 på nytt? Takknemmelig for svar Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 er det ikke slik med OEM at man kan bestille en ny dvd via nettet? mins jeg prøvde det med en PB lappeteppe. gikk inn på support og skrev inn serialnumber og produksjonsnummer (?) og kunne deretter få tilsendt en ny dvd med orginal OS og programvare. dette er en stund siden så jeg kan ikke si jeg er helt sikker tho. Lenke til kommentar
Modis Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 er det ikke slik med OEM at man kan bestille en ny dvd via nettet? mins jeg prøvde det med en PB lappeteppe. gikk inn på support og skrev inn serialnumber og produksjonsnummer (?) og kunne deretter få tilsendt en ny dvd med orginal OS og programvare.dette er en stund siden så jeg kan ikke si jeg er helt sikker tho. Takk, fikk tips hos FJS at man i oppstart kan velge F8 og deretter skrive ut oppstart dvd (3 stk) fra sikker partisjon på disken. Hjelper muligens ikke så mye dersom disken er gåen men skal prøve dette før jeg sender den inn (garantien gjelder heldigvis enda!). Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du kan laste ned en Windows 7 Enterprise her. Den versjonen varer i 90 dager. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis det ikke går med F8,så prøv Windows Vista Recovery Disc,(recovery center). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå