abene Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ny Wi-Fi spesifikasjon skal gjøre det enklere å koble sammen trådløse enheter. Les mer Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Re-branding av ad-hoc? Lenke til kommentar
M4c Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Mer som en standardisering av Ad Hoc. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg hadde med det samme inntrykk av at dette var ment å erstatte bluetooth, men det ser ikke ut til at det vil finnes noen profiler i standarden, så en må fortsatt selv finne ut av åssen en skal dytte filer mellom to enheter, heller den være sikker på at om begge enhetene snakker wi-fi direct så kan en velge filer, velge overfør, velge mottaker og godta overføringen i andre enden... Lenke til kommentar
G Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Dette vil vel skape nye utfordringer hva angår datasikkerhet? Det regner jeg med. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvorfor vil det skape dårlig sikkerhet mener du? Jeg synes dette hørtes veldig spennende ut! Du kan jo koble opp to PC'er for eksempel, men da må du lage et nettverk på den ene PC'en. Men denne standarden gjør nok alt lettere. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Sikkerhetsutfordringen; fordi en nå slipper å gå via en router som har anledning til å inspisere pakkene som flyter gjennom den, og at med det nye systemet så må hver enkelt maskin som benytter standarden gjøre hele den jobben alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå