Gå til innhold

Microsoft og Nintendo ser fremover (DS/X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Blir vel en modifisert versjon av HD6870 eller HD7870. (Siden det er så lenge til)

Men playstation vil vel bruke en modifisert versjon av GTX 380 eller GTX 480.

 

Bare noen tanker.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nVidia ligger 2 generasjoner foran, G80 og GT200. 3 med fermi som ikke skal være langt unna.

 

nå er det vel mer enn 2 generasjoner siden Geforce 7800 som playstation 3 bygger på.

7900, 7950, 8800, 9800 og gtx280. Selv om mange av disse er bygget på forgjengerens gpu så er det fortsatt en ny generasjon.

 

Det er forøvrig fint å se at det snart kommer nytt fra Microsoft.

Lenke til kommentar
nVidia ligger 2 generasjoner foran, G80 og GT200. 3 med fermi som ikke skal være langt unna.

 

nå er det vel mer enn 2 generasjoner siden Geforce 7800 som playstation 3 bygger på.

7900, 7950, 8800, 9800 og gtx280. Selv om mange av disse er bygget på forgjengerens gpu så er det fortsatt en ny generasjon.

Nei, die shrinks og/eller små utbedringer som med G71, G92 og GT200b regnes som refresh'er til en eller i en generasjon.

Lenke til kommentar
Lurer på om Microsoft går over til Bluray i den nye konsollen, ihvertfall må de ha et vanlig dvd drev for å lese gamle plater.

Blu-ray leser jo "gamle" DVD plater som bare det? ;)

 

ja, seff.. Jeg bare tenkte at en ny xbox må ha en optisk drev av et slag for å kunne dra de gamle platene :)

 

Blu-ray ville jo vært best med tanke på film, hvem vet.. kansje Blu-ray er foreldet om 2 år? hvor mange sekunder ultraHD film får man på usle 25-50gb++ ? :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke bli noe vanskelig å programmere på, hvis de har bra verktøy som gjør den "fæle" delen av jobbe for dem når det kommer til å få spillet til å bruke alle kjernene osv.. Apple har jo noe som heter GrandCentral Dispatch i 10.6, som automatisk fordeler programmer mellom kjerner ettersom hva som er mest effektivt.

Lenke til kommentar
Nå må du virkelig ta en virkelighetssjekk (kanskje en bolle også), for hva jeg skriver der forstår selv en 4 åring. (om man ikke mangler viktige logiske evner).

Jeg leste kun Nintendo, og anntok at det var Wii man snakket om siden man snakket om konsoller(360) og ikke håndholdte konsoller. Jeg skumleste og fikk ikke med meg DS. Fryktelig mye reaksjonstekst på noe de fleste burde forstått var en leseblunder.

Ironi fungerer fortsatt ikke på internett ser jeg. Greit nok, skal holde meg unna slikt i fremtiden. Men hvis du skal kommentere noe basert på en artikkel kan det være greit å faktisk lese gjennom hele artikkelen. Det står ganske tydelig at det er den nye håndholdte konsollen Nintendo vurderer å bruke Tegra-chipen på. Men men. Jeg skal ikke kverulere mer nå.

Lenke til kommentar

Håper de klarer å redusere lag/høy fps (eller hva det heter), så de kan lage en større multiplayer verden. Regner ikke med noe så stort som World of Warcraft, ennå. Men hadde vært kult med for eksempel på Cod, med 12 vs 12 matches o.l. Altså 24 players. De har jo klart 18 players, max. Tror jeg. Men i senere tid vil jeg håpe å se spill som ligner Age of Conan og sånn, vi har jo Conan, men ikke AoC ellns. Og Xbox 360 blir vel Xbox 720 i neste generasjon.

Lenke til kommentar
På ingen som helst måte. Jeg synes det er utrolig kult å jobbe med heterogene multicore maskiner, og det å gi de flere kjerne vil bare gjøre at det blir enda morsommere. Det å kunne jobbe med både CELL og GPU samtidig hadde vært utrolig kult:D

Jeg hører høylytt klaging og gråting fra programmere verden over...  :p

 

Håper de klarer å redusere lag/høy fps (eller hva det heter), så de kan lage en større multiplayer verden. Regner ikke med noe så stort som World of Warcraft, ennå. Men hadde vært kult med for eksempel på Cod, med 12 vs 12 matches o.l. Altså 24 players. De har jo klart 18 players, max. Tror jeg. Men i senere tid vil jeg håpe å se spill som ligner Age of Conan og sånn, vi har jo Conan, men ikke AoC ellns. Og Xbox 360 blir vel Xbox 720 i neste generasjon.

 

Det er nokk heller båndbredden som er flaskehalsen med tanke på at de fleste konsoll multiplayer spill bruker "vert" systemet isteden for dedikerte servere.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Gjelder å ha kontroll på begrepene her ja.

 

Hakking er plutselige stop eller reduksjoner i flyten av bilder (frames per second) fra skjermkortet på maskinen til tv-skjermen. Dette kan skyldes flere ting. Bakgrunnsprosesser kan plutselig finne på å bruke ekstra mye ressurser i et par sekunder. Eller at det skjer for mye på skjermen på en gang etc. Maskinvare setter begrensning på hvor mange spillere som kan være på skjermen samtidig i den grad at utviklerene ikke kan slenge inn flere grafiske elementer i spillet enn det maskinvaren takler. Det betyr imidlertid ikke at de ikke kan ha mange spillere i spillet om de vil. Det er bare å lage en litt mindre ytelsekrevende grafikkmotor.

 

Lag og lagging har med kommunikasjonen mellom maskiner å gjøre, enten det er snakk om Xbox 360-konsoller eller andre platformer å gjøre. De fleste internettbrukere har en relativt begrenset internettlinje som benytter gamle kobberkabler. Dette setter sterke begrensninger på hastigheten som kan leveres til brukerne. Bruk av kobberkabler over lengre avstander fører også til signaltap, dermed må såkalte ip-packets ofte sendes på nytt. Disse to faktorene kombinert er den virkelige begrensningen på antall spillere. På PC-platformen er dette i stor grad løst ved å bruke dedikerte servere. Alt fra utgivere og internettleverandører til klaner og spillere hoster dedikerte servere. Disse befinner seg ofte i egne datasentre som har høykapasitets internettlinjer med direkte kobling til en internetttilbyders hovednett gjennom fiberkabler. Først av alt har de dedikerte serverne god nok maskinvare til å håndtere alle den informasjonen som skal sendes mellom spillerne. Dermed trenger ikke den individuelle spilleren å motta mer informasjon enn strengt tatt nødvendig. Videre vil man minimere signaltapet. På konsoller er det imidlertid den som hoster et game fra konsollen sin som fungerer som serveren. Det betyr at konsollen både skal håndtere all databehandlingen som skal til for å spille og vise spillet på skjermen og all den databehandlingen som på mange PC-spill utføres på en dedikert server. Siden utviklerne ønsker at spillet skal se så godt som mulig ut på konsollen blir det ikke mye maskinvare igjen til å behandle informasjonen om alle de andre spillerne og hva de gjør til en hver tid. Da sier det seg selv at utviklerne må begrense hvor mange spillere som kan spille på et game. Hadde de brukt dedikerte servere også for konsollspill hadde dette i stor grad løst seg selv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...