Gå til innhold

Microsoft og Nintendo ser fremover (DS/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC-er ligger nå temmelig langt foran dagens consoler, nVidia har kommet ut med 4 eller 5 nye generasjoner i mellomtiden, og MS jobber med shader model 5 (som legger til compute shaders) mens skjermkortet i consolene bruker shaader model 3.

 

Ved å få tilgang til geometry shaders og compute shaders (d3d11) får en et vanvittig mye større potensiale år det gjelder grafikk og fysikk.

 

Så det blir fint å se at dette endelig rører seg igjen

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke behovet for en ny generasjon på en god stund fremover. Crytek antar at neste generasjon kommer tidligst i 2012.

 

Ser for meg mer avansert motion control, SSD, GPGPU og kun nedlasting/streaming av spill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig kan det fint være 2-3 år til neste generasjon kommer.. Men så tar det og ganske lang tid å planlegge de og da. Mener å ha lest at MS pleier å begynne å jobbe på neste generasjon med en gang forrige er lansert.

 

Selv håper jeg at de blir sterke nok til at de kan kjøre alt i 1080p / 60fps med minimum 4xAA.

Lenke til kommentar

Ant Wii velger Nvidia Tegra virker som en riktig vinkling fra deres hold. Ellers positivt at 360 fortsetter å velge ATI siden de alltid ligger langt fremme på DX som også gir lengre levetid for en Microsoft basert boks.

 

Virker som riktige og tildels selvfølgelige valg fra begge to. Det som er mer usikkert og åpent for min del er hva Sony vil velge fremover.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nei, selvfølgelig kan det fint være 2-3 år til neste generasjon kommer.. Men så tar det og ganske lang tid å planlegge de og da. Mener å ha lest at MS pleier å begynne å jobbe på neste generasjon med en gang forrige er lansert.

 

Selv håper jeg at de blir sterke nok til at de kan kjøre alt i 1080p / 60fps med minimum 4xAA.

 

Ja, saklig oppløsning og framerates hadde vært noe. Personlig håper jeg på at man går for ens tandarisert plattform også, men det kan jeg se langt etter.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Ifølge nettsiden skal den nye konsollen ikke bare kunne spille Xbox 360-spill, men også kjøre de betraktelig bedre"

 

*fapfapfap*

 

Godt å vite at de 150+ spillene jeg har til xbox vil vare Langt frem i tid.

 

Lurer på om Microsoft går over til Bluray i den nye konsollen, ihvertfall må de ha et vanlig dvd drev for å lese gamle plater.

 

Skal vel heller ikke se bort ifra at de lager en ny CD\DVD standard bare for konsollen, det hadde jo vært en kjekk måte å unngå piratkopiering.

Lenke til kommentar
Ant Wii velger Nvidia Tegra virker som en riktig vinkling fra deres hold. Ellers positivt at 360 fortsetter å velge ATI siden de alltid ligger langt fremme på DX som også gir lengre levetid for en Microsoft basert boks.

 

Virker som riktige og tildels selvfølgelige valg fra begge to. Det som er mer usikkert og åpent for min del er hva Sony vil velge fremover.

For det første er det hverken Xbox 360 eller Wii som velger noe. Xbox 360 og Wii er konsoller, og kan således ikke velge hvilken maskinvare som skal være i neste generasjons konsoller. For det andre er det altså snakk om at Nvidia Tegra-chipen skal brukes i neste generasjons Nintendo DS, ikke i en ny Wii. Å si at de skal bruke den i en Wii når det står klart i artikkelen at det gjelder DS er vel på grensen til feilinformering.

Lenke til kommentar
PC-er ligger nå temmelig langt foran dagens consoler, nVidia har kommet ut med 4 eller 5 nye generasjoner i mellomtiden, og MS jobber med shader model 5 (som legger til compute shaders) mens skjermkortet i consolene bruker shaader model 3.

 

Ved å få tilgang til geometry shaders og compute shaders (d3d11) får en et vanvittig mye større potensiale år det gjelder grafikk og fysikk.

 

Så det blir fint å se at dette endelig rører seg igjen

nVidia ligger 2 generasjoner foran, G80 og GT200. 3 med fermi som ikke skal være langt unna.

ATi fulgte ikke en PC DX standard med Xbox360 GPU'en, og selv om det er et stykke til DX10 overgår den for det meste SM3.0. PS3 på sin side har en del fleksibilitet i SPE'ene og kan replikere mye av hva en moderne GPU kan gjøre rent funksjonsmessig.

 

http://beyond3d.com/content/articles/4/9

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
For det første er det hverken Xbox 360 eller Wii som velger noe. Xbox 360 og Wii er konsoller, og kan således ikke velge hvilken maskinvare som skal være i neste generasjons konsoller.
Nå må du virkelig ta en virkelighetssjekk (kanskje en bolle også), for hva jeg skriver der forstår selv en 4 åring. (om man ikke mangler viktige logiske evner).

 

For det andre er det altså snakk om at Nvidia Tegra-chipen skal brukes i neste generasjons Nintendo DS, ikke i en ny Wii. Å si at de skal bruke den i en Wii når det står klart i artikkelen at det gjelder DS er vel på grensen til feilinformering.
Jeg leste kun Nintendo, og anntok at det var Wii man snakket om siden man snakket om konsoller(360) og ikke håndholdte konsoller. Jeg skumleste og fikk ikke med meg DS. Fryktelig mye reaksjonstekst på noe de fleste burde forstått var en leseblunder. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Håper Sony velger å gå for nVidia, samt kjøre på med en enda raskere CELL med flere SPUer. Og selvfølgelig gir tilbake muligheten for linux på boksen i neste generasjon. Hadde vært utrolig kult å jobbet med en slik maskin.

Cell med 3 PPE kjerner og 32 SPE kjerner, nVidia fermi, 1024MB XDR2 minne og 1024MB GDDR5 minne?

Hadde vært artig å sett Uncharted 3 og GT6 på noe slikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...