Gå til innhold

forvert, sandnes området?


Anbefalte innlegg

jeg vil så gjerne være forvert til hund..

 

har ikke mulighet til å ha en hund selv pga. jeg vet ikke om jeg kan binde meg for så lenge enda, venter med det til jeg kjøper meg hus selv.

 

 

er det noen som vet om noen sider? eller kansje har kontakter selv?

 

 

jeg har 13 år med hesteerfaring, elsker opptrening og dressur av dyr.. drevet veldig mye med hundepass og hunde trening men har aldri hatt en selv. hatt katt siden jeg var liten, og har to nå etter jeg flytta ut.

 

han jeg leier hos har ei rotweiler tispe, og så har du mine to katter og. liker å gå tur (selvfølgelig) bor alene med har mye besøk av venner og går mye på besøk til venner. så sosialisering blir nok ikke et stort problem.

 

jeg er veldig omtenksom og fårståelsesfull for dyrene. jeg liker ikke "røff" behandling det kan jeg bare si med en gang.. det skal være gjensidig respekt, alt annet enn dt er utelukket. jeg liker heller ikke "skrikete" eller "harde" komandoer som SITT!!!! LIGG!! osv.. dere forstår poenget..

 

 

ser på det som stort pluss om det er mulighet for opfølging og kursing.. ved evnt. førerhunder å slikt.

 

 

vil og at dyrlege skal være dekket.

 

 

 

Mvh. Sissel Trones

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skaffer deg en hund på for så betyr det faktisk at du må ha den hele dens liv.

Oppdretter skal ha et par kull, og siden omregistreres den på deg, det er vanlig praksis. Så dersom du ikke kan ha en hund fordi du ikke kan binde deg, så søk heller etter hunder som trenger pass av og til. Det samme gjelder også for hanner, bare at her har ofte oppdretter rett på parirnger hele dens liv.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

nei.. ikke der jeg har sett hvertfall

 

 

førerhunder, politihunder og forsvarshunder har du i 1 til 2år.. for å så gi den tilbake til di..

 

jeg vet jeg kan ha hund di neste 3 årene. etter det vet jeg ikke hvor jeg befinner meg.. og jeg kunne sikkert hatt en og.. jeg har jo di to kattene som jeg skal ha i di neste 12 år.. men katter er sære :p di finner seg tilrette hvor som helst.. en hund vil jeg kun ha om ALT ligger tilrette for deg.. =)

Lenke til kommentar
nei.. ikke der jeg har sett hvertfall

 

 

førerhunder, politihunder og forsvarshunder har du i 1 til 2år.. for å så gi den tilbake til di..

 

Jeg har trent litt med en hundfører i politiet, og der har det aldri vært snakk om fôrverter. Han får hundene som valp, og har dem hele tiden. Han har også erfaring fra Forsvaret, og heller ikke der var det snakk om fôrverter. Den eneste muligheten jeg kjenner til, er førerhunder. Du kan for eksempel søke her, her eller her.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...