eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei. Jeg ser etter en router eller en switch, som man kan koble til kabel tv/internet, det er en litt annerledes type, ser ut som den du kobler til TVn, men har en lang pinne i midten. Kabelen ser slik ut: Får jeg kjøpt dette på fes elkjøp, eller en link hadde også vært fint. Takk Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er ikke et kabelmodem du trenger da? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 det blir kansje mere riktig. Får jeg kjøpt dette på fes elkjøp? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 dette må du nok kontakte din kabelleverandør for å få tak i. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, ta kontakt med internettleverandøren din, den som leverer Internett over (tv)kabel. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 vell.. det har jeg gjort, men de sier du må betale for et nytt abonemang hvis jeg skal bruke 2 modemer. Det er allerede 1, men den er plassert langt unna der jeg sitter, og jeg må trekke en ny kabel derifra om jeg skal ha nett. Trådløs blir også svært svakt. Jeg har canal digital. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 vell.. det har jeg gjort, men de sier du må betale for et nytt abonemang hvis jeg skal bruke 2 modemer. Det er allerede 1, men den er plassert langt unna der jeg sitter, og jeg må trekke en ny kabel derifra om jeg skal ha nett. Trådløs blir også svært svakt. Jeg har canal digital. Virker som du overkompliserer ting. Trekk TP-kabelen til maskinen din fra kabelmodemet, enkelt og greit. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 vell... jeg har liksom den "boksen" som canal digital satt opp på veggen på rommet mitt, eneste som skal til et et til modem, så trenger jeg en kabel på 1 meter liksom, isteden for 15 meter, og borre gjennom stuegolvet osv... ikkesant ^^ Lenke til kommentar
nutts Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Så du har allerede "TV" på rommet ditt? (dumt de ikke la inn ett netverkspunkt samtidig) Ring til en installatør så legger de inn ett punkt på rommet ditt som du kan ta ut internet fra, koster ca 1500,- Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 DEM LA INN INTERNETT DER, MANGLER BARE MODEM... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du kan jo ikke bare koble til modem i hytt og pine. Dette er noe CD må styre da bl.a. hastighetsprofil og abonnement er avhengig av at modemet er registrert hos de. Ønsker du å distribuere internett fra et sted til et annet i leligheten med dårlig dekning kan du bruke en trådløs repeater eller enda enklere, homeplug via strømnettet. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 DEM LA INN INTERNETT DER, MANGLER BARE MODEM... Det du har er ikke internett, men kabel-tv. - For å få internett ut av den kontakten trenger du et kabeltv-modem - noe som ikke er i vanlig salg, og hvis du av enellerannen omvei skulle få tak i ett så er det ikke sikkert det er så enkelt å få det til å virke (de kobler seg sannsynligvis opp mot sentralen hos Cana Digital, og det er ikke sikkert går uten videre) Hvis du ikke skal ha TV på rommet så fjern TV-kabelen og trekk en TP kabel istedet - Uansett så må du nok glemme "switch" ideen din og satse på (TP)kabel eller en annen overføringsteknologi. - F.eks en trådløs base med bedre dekning, eller overføring over strømnettet f.eks. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 DEM LA INN INTERNETT DER, MANGLER BARE MODEM... Det er svært (!) uvanlig å ha to kabelmodemer. Er faktisk ikke sikker på om det vil virke engang. Det normale er å sette en router etter kabelmodemet (koble kabelmoden i wan port), så har man f.eks. 4 stk LAN porter å koble pc'er i. At det er litt køddete å legge tp-kabel i et hus er en vanlig problemstilling desverre. Kanskje du kan legge kabel på utsiden av huset f.eks. ? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 ja ok... er vanvittig vanskelig, man skal liksom ha et til abonemang hvis jeg skal ha modem i kjelleren. Har ALT klart. Det er 1 kabel som kommer på husveggen til en boks utenfor, og det deles kabelen, en til stua, hvor deter HD tv dekoder, og kabel tv modem, og en går til kjelleren, hvor jeg har tv, men ikke internett. Det eneste jeg trenger, er en dekoder.. Mener canal digital at jeg skal ha 2 abonemanger for 2 dekodere? Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja faktisk.. CD har sitt på det rene i at de ikke bare vil dele ut et modem til deg rett og slett fordi det er ikke antennekabelen som definerer hastigheten i huset. det er det modemet som gjør. Du kan ikke sidestille coax kabelen i vegguttaket med en ethernet kabel fordi dette er vidt forskjellige teknologier. Ja, du kan overføre signal på den ene for den andre og motsatt, men nei, de er ikke like. kabelmodem selges ikke løst i butikk fordi sentralen kabelleverandører bruker ikke prater med andre enheter enn den de selv fører. noen her har allerede nevnt homeplug. den overfører ethernet signaler over strømnettet internt i huset ditt. vil ikke det være et alternativ? selv ville jeg stått på punktet om å legge opp en ethernet kabel selv, rett og slett fordi kvaliteten på signalet (og da behovet for å endre noe på dette i framtiden) vil være så mye bedre at den vil kunne bli liggende i mange år. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 takk for mange svar. Får se an litt. Enten blir det faktisk et eget abonemang til meg^^ så slipper jeg lav båndbredde av folk som laster ned osv.. eller så bruker jeg bare lang kabel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå