Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger en router/swirch av spesiell type

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vell.. det har jeg gjort, men de sier du må betale for et nytt abonemang hvis jeg skal bruke 2 modemer. Det er allerede 1, men den er plassert langt unna der jeg sitter, og jeg må trekke en ny kabel derifra om jeg skal ha nett. Trådløs blir også svært svakt.

Jeg har canal digital.

Lenke til kommentar
vell.. det har jeg gjort, men de sier du må betale for et nytt abonemang hvis jeg skal bruke 2 modemer. Det er allerede 1, men den er plassert langt unna der jeg sitter, og jeg må trekke en ny kabel derifra om jeg skal ha nett. Trådløs blir også svært svakt.

Jeg har canal digital.

Virker som du overkompliserer ting. Trekk TP-kabelen til maskinen din fra kabelmodemet, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
DEM LA INN INTERNETT DER, MANGLER BARE MODEM...

Det du har er ikke internett, men kabel-tv. - For å få internett ut av den kontakten trenger du et kabeltv-modem - noe som ikke er i vanlig salg, og hvis du av enellerannen omvei skulle få tak i ett så er det ikke sikkert det er så enkelt å få det til å virke (de kobler seg sannsynligvis opp mot sentralen hos Cana Digital, og det er ikke sikkert går uten videre)

Hvis du ikke skal ha TV på rommet så fjern TV-kabelen og trekk en TP kabel istedet - Uansett så må du nok glemme "switch" ideen din og satse på (TP)kabel eller en annen overføringsteknologi. - F.eks en trådløs base med bedre dekning, eller overføring over strømnettet f.eks.

Lenke til kommentar
DEM LA INN INTERNETT DER, MANGLER BARE MODEM...

Det er svært (!) uvanlig å ha to kabelmodemer. Er faktisk ikke sikker på om det vil virke engang. Det normale er å sette en router etter kabelmodemet (koble kabelmoden i wan port), så har man f.eks. 4 stk LAN porter å koble pc'er i. At det er litt køddete å legge tp-kabel i et hus er en vanlig problemstilling desverre. Kanskje du kan legge kabel på utsiden av huset f.eks. ?

Lenke til kommentar

ja ok... er vanvittig vanskelig, man skal liksom ha et til abonemang hvis jeg skal ha modem i kjelleren. Har ALT klart.

Det er 1 kabel som kommer på husveggen til en boks utenfor, og det deles kabelen, en til stua, hvor deter HD tv dekoder, og kabel tv modem, og en går til kjelleren, hvor jeg har tv, men ikke internett. Det eneste jeg trenger, er en dekoder..

Mener canal digital at jeg skal ha 2 abonemanger for 2 dekodere?

Lenke til kommentar

Ja faktisk..

CD har sitt på det rene i at de ikke bare vil dele ut et modem til deg rett og slett fordi det er ikke antennekabelen som definerer hastigheten i huset. det er det modemet som gjør.

Du kan ikke sidestille coax kabelen i vegguttaket med en ethernet kabel fordi dette er vidt forskjellige teknologier.

Ja, du kan overføre signal på den ene for den andre og motsatt, men nei, de er ikke like.

kabelmodem selges ikke løst i butikk fordi sentralen kabelleverandører bruker ikke prater med andre enheter enn den de selv fører.

noen her har allerede nevnt homeplug. den overfører ethernet signaler over strømnettet internt i huset ditt. vil ikke det være et alternativ?

selv ville jeg stått på punktet om å legge opp en ethernet kabel selv, rett og slett fordi kvaliteten på signalet (og da behovet for å endre noe på dette i framtiden) vil være så mye bedre at den vil kunne bli liggende i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...