xibriz Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ok folkens, visualiser. La oss si at jeg har en tabell med 2 kolonner og 2 rader. Den første raden er table header, den andre raden er inputfelt. Det skal være mulighet for å legge til flere inputfelt (altså flere rader). Det skal også være mulighet for å fjerne den siste raden dersom man har lagt til for mange. Ikke tenk på koden, den er null stress. Men hvor skal jeg legge knappene for best mulig brukervenlighet? Dette prøvde jeg først: Man har en "+"-knapp ved siden av inputfeltet til høyre i rad 2. Når man trykker på den kommer rad 3, 4 osv. Knappen beholder sin posisjon. På den siste raden fra 3 og oppover er det alltid en "-"-knapp. Denne flytter seg slik at den alltid er på den siste raden. Men dette føltes helt feil når jeg skulle bruke skjemaet... noen gode forslag? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det som ville føltes mest naturlig for meg, er å ha "legg til rad"- og "fjern rad"-knappene plassert som en egen rad under den siste raden, sånn ca slik: Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Wedvich, hvilken rad er det da som fjernes når man trykker «fjern rad»? Det er på ingen måte entydig bestemt og i hvert fall ikke intuitivt. Selv kopierer jeg alltid fra måten bl.a. phpmyadmin har gjort det. Altså, handlinger som kan apply'es på hvert enkelt element har en knapp ved siden av dette elementet. En «legg til rad»-knapp er åpenbart ikke assosiert med en rad og følgelig er den plassert under alle radene. Edit: Ser nå at det er spesifisert at man skal fjerne den nederste raden. Det vil isåfall gi et helt latterlig dårlig grensesnitt, med mindre det er noe spesielt ved systemet ditt som gjør at man aldri skal ville fjerne annet enn akkurat bare den nederste. Endret 16. oktober 2009 av Jonas Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Takk for svar folkens Jeg tror jeg går for Jonas/phpmyadmin sin metode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå