Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av Packard Bell Imedia 5534

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å undersøke om det er mulig (lønnsomt) å oppgradere Pc'en istedenfor å kjøpe ny. Maskinen brukes av meg til e-post, internett, tekstbehandling og filmredigering (Studio 11) og av sønnen i huset til spill som CS, Dofus, til facebook, skolearbeid ++. Om et års tid har han egen bærbar maskin, og da er det bare jeg igjen som bruker.

Spesifikasjoner:

Pentium 4 CPU, 3,40 GHz, 1 GB RAM

Skjermkort ATI Radeon 9550/x1050 Series Secondary

Diskoppryddning og diskdefragmentering blir kjørt med ujevne mellomrom. Programmene er lagt på C-disken, mens alt annet lagres på D-disken + 2 eksterne harddisker. Jeg har formatert maskinen en gang, og den ble raskere, men det er en stor jobb å få alt inn i igjen. Det samme gjelder ved kjøp av ny maskin.

Håper jeg har gitt opp nok informasjon til å få tilbakemelding. Dette har jeg lite greie på, men er god til å følge bruksanvisninger :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at maskinen går treigt. I fra spesifikasjonene så trenger du i det minste mer minne. 1GB er ganske knapt. Jeg vil tro at maskinen holder ellers, så hvis du kjøper et 2 eller 4GB sett (Går ut i fra at det er DDR2 du har, så dette koster 3-500,-) så burde alle dine problemer være løst ;)

Lenke til kommentar
Som nevnt, det du trenger er mer minne, ikke en ny maskin! Bruk 500,- på et 4GB sett og opplev forskjellen!

Vel jeg tviler litt på det. 1 GB ram skal ikke være et veldig stort minus for Win XP. Jeg tror Pentiumm 4 og skjermkort er en utfordring. Core2Duo, bedre skjermkort og 2GB ram er jo godt nok for Vista. Bytt prosessor (+ hovedkort) pri 1. Bytt skjermkort. Mere ram - men trenger strengt tatt ikke mer enn 2 GB.

Dog bedre minne hadde kanskje løftet maskinen noe det også, men er langt i fra mitt førstevalg...

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Hovedkortet på denne pcen bruker ddr-minne, og maks minne er 2 gb (2*1gb).

Kilde

Hvis det er tilfellet ville jeg kanskje sett etter ny maskin, men det er vel verdt et forsøk? I og med at dette er PB, så vil jeg tro at mengden er delt på to 512MB brikker, så 2x1GB vil være tingen. Link til 2x1GB sett i prisguiden

@jornboss

Selv om 1GB er nok, så vil det uten tvil kunne oppleves som tregt med litt programmer opp. Økning av minne vil absolutt være en god start, 80% sjangse for at de er fornøyd etter 500,- =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...