Gå til innhold

Får ikke brenne fabrikkstandard disk fra Acer eRecovery Management


Kamelot

Anbefalte innlegg

Jeg skulle prøve å lage en fabrikkstandard disk med Acer eRecovery Management. Jeg fikk valget mellom å brenne til CD(13 CD-er) eller DVD(2 DVD-er). Jeg valgte å brenne på DVD.

 

Jeg puttet så inn den første tomme DVD-en og startet opp eRecovery. Etter at den har holdt på i ca. 12-13 minutter slo DVD-en seg ut og jeg skulle akkurat til å sette inn den andre DVD-en da plutselig kom følgende melding opp:

 

Brenning mislyktes

 

Feilkode: 0x207

 

Brenning mislyktes. Venligst sett inn en tom CD/DVD i det optiske drevet og trykk på OK for å fortsette.

 

Jeg trykket på detaljer som var på feilmeldingen. Der sto følgende:

 

Disc Type:DVD

ODD Drive Letter :E

ODD Name:Optiarc DVD RW AD-7580S

ODD Type:MA_DVD_WRITE

Description:

519:Successfully,8. This COM exception does not be inclued in the error definition of IMAPI80004005Feilen HRESULT E_FAIL er returnert fra et kall til en COM-komponent.-----Firmware Version:FX04

 

Jeg har også prøvd dette i sikker modus. Samme problemet.

 

Hva i helsikke er dette?

 

Har jeg gjort noe feil? Jeg trodde det skulle være omtrent umulig å gjøre noe feil her, men...

 

Her trenger jeg virkelig hjelp fra dere med å løse dette problemet.

 

Maskinen jeg har er Acer Aspire 7735ZG. Operativsystemet er Windows Vista Home Premium Service Pack 2.

 

Hjelp ønskes.

Endret av Kamelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å trykke ALT+F10, eller hva det nå er, i oppstarten. Da hopper man rett til Recovery, så du kan formatere og legge inn Vista på nytt. Akkurat som fra fabrikken.

 

Du kan jo prøve å oppdatere drivere fra Acer sin hjemmeside. Reinstaller Recovery for eksempel :)

 

Har slitt med Recovery selv, vet akkurat hva du mener. Du kan prøve flere ganger, har fått ca samme feil selv. Går etter hvert...

Lenke til kommentar

Takker for svar fra deg, FlinkeFreddy :)

 

Javel ja :hmm:

 

Det er det samme tullet som når jeg skal starte PC-en i sikker modus. Det også går etter en 10-12 forsøk.

 

Nei. Acer må gjøre noe her altså, se å få fiksa disse småfeilene.

 

Ellers så er jeg fornøyd med produktet :)

Lenke til kommentar

Har slitt mye med recovery. Løsrev meg fra dette tåpelige programmet da jeg installerte Win7 da det kom ut i første beta.

 

Husker en gang dataen klikka helt, og jeg la inn XP fra cd, ettersom jeg ikke har vista-cd. Jeg installerte recovery på XP-installasjonen, og lagde en dvd derfra.

Tar ikke altfor lang tid, ettersom du ikke trenger å legge inn noe særlig med drivere til XP. En skal jo bare ha det i 10 min.

 

Er det mulighet for å lage en recovery-usb ?

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nettopp kjøpt en ny Acer Aspire 4810TZG og har støtt på det tilsynelatende samme problemet. OS er Windows 7 Home Premium 64-bit. Under/før brenning med Acer eRecovery får jeg følgende feilmelding:

 

Feilkode: 0x207

Brenning mislyktes. Vennligst sett inn en tom CD/DVD i det optiske drevet og trykk på OK for å fortsette.

 

Disc Type:DVD

ODD Drive Letter :D

ODD Name:MATSHITA DVD-RAM UJ862AS

ODD Type:MA_DVD_WRITE

Description:

519:Successfully,8. The write failed because the drive returned error information that could not be recovered from.C0AA0301Unntak fra HRESULT: 0xC0AA0301-----Firmware Version:1.06

 

Problemet er sannsynligvis ikke recovery-spesifikt, siden jeg også får feilmelding når jeg prøver å brenne DVD fra andre programmer (f.eks. Windows DVD Maker, NTI PhotoMaker, ...).

 

Jeg har rapportert problemet til Acer support i Norge, så jeg får vel bare vente og se.

post-114777-1258577915_thumb.png

post-114777-1258577966_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...