Ntouran Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har i ett par år hatt en WD mybook 500 gb extern disk som har tatt kvelden. har brukt den som ren backup disk og den har vært lite brukt opp igjennom, kun koblet på for å kopiere inn feriebildene og musikken osv. får så og koble den fra igjen. Jeg trenger å kjøpe meg en ny disk, eller noe annet til å sikkerhetskopiere bilder osv. og jeg skal ikke kjøpe Western digital, da jeg ikke har hatt de beste erfaringene med disse. Noen som har noen tips på hva jeg skal kjøpe? mvh Ntouran Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg foretrekker en NAS boks. Ulempen er at de koster vesentlig mer. Eksterne disker med USB er generellt sett noe upålitelige, det gjelder ikke bare WD. Lenke til kommentar
rep_berry Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg foretrekker en NAS boks. Ulempen er at de koster vesentlig mer.Eksterne disker med USB er generellt sett noe upålitelige, det gjelder ikke bare WD. Hva er egentlig en NAS boks? Jeg tar mye bilder og trenger plass til dem etterhvert, og siden jeg lager DVD'er til bestemødre osv. så bør det være en løsning som gjør det enkelt å finne, legge inn og oppdatere arkivet. Vil en såkalt NAS boks være bra til det? Kan den stå f.eks. på teknisk rom med nettverkskobling? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage En NAS boks er i prinsippet en PC som fungerer som en filserver, bare bygd på en enklere måte. Det er ideellt hvis man har flere PC'er på hjemmenettverk. Den bråker litt og bør stues vekk. Jeg har min gjemt i kjelleren, så hvis det blir innbrudd og PC'en forsvinner så har regner jeg med å ha backup i behold. Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg kommer nok ikke til å kjøpe eksterne disker mere. Kommer til å satse på vanlige disker som jeg putter in i denne saken : Den har også eSATA som gir mye høyere overføringshastighet enn USB. Takler både 2.5 " og 3.5" Fås kjøpt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå