IdLeR_ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hepp! Og så var dagen kommet da strømforsyningen røk igjen .. trodde denne skulle vare noen år. Sikringen røk og da man prøvde å slå på igjen sa det poff .. I utgangspunktet ville jeg kanskje gått opp til HX1000, men denne passer dårlig i Antec kabinettet som allerede var trangt mellom PSU og den midterste viften nede. Litt skeptisk blir man jo også når den ryker tross utvidet garanti. Den skal bo i maskinen øverst i siggen, men kan nevnes at seks av de eksterne diskene er koblet til denne for tiden og at jeg har en røys med usb-dingser. (to tastatur og mus, cam, skriver, telefon fra tid til annen, hub i skjermen) Er villig til å bla opp opptil to lapper for å få noe solid som tåler 24/7 og som helst støyer lite/avgir lite varme. ty for tipz T. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Får du ikke ny på garanti? Har selv sjelden sett Corsairer som ryker, de jeg bruker/har brukt og puttet i andres maskiner fungerer like fint i dag, men man kan alltids få et mandagseksemplar selvfølgelig. (Men du sier PSU røk -igjen-, er det andre HX620'n du er på?). Men om du ønsker å prøve noe annet, så er det jo rimelig selvfølgelig. Seasonic er solide (det er forsåvidt de som har produsert HX620'n da), og ellers kan du vel prøve MIST, uten at det finnes noen garantier for at andre merker heller ikke tar kvelden etter en tid. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) takk for d. jeg undersøkte ganske grundig før jeg kjøpte den ja. akkurat dette eksemplaret ble kjøpt hos multicom. fått mail om å sende den inn men ikke noe returnummer .. jeg har en corsair til, VX550, som står i denne maskinen. den funker fint, men dette har kun fungert som reserve/linux så jeg har ikke testet den så grundig. jeg hadde tidligere to Hiper 580W modulære som røk. den siste av dem tok fyr. dette var ikke i samme leilighet så jeg tror ikke det henger sammen med spenningsforhold. dessuten er det to overspenningsvern mellom psu og stikk. ser at alternativet er HX650 nå, så da kan det jo være at jeg får den erstattet med en slik. litt bange anelser for å heller få pengene igjen etter å ha ventet på testing for så å måtte vente på ny bestilling. som sagt undersøkte jeg grundig (blant annet her) da jeg kjøpte den, men vil sikre meg med litt ekstra å gå på dersom jeg kjøper ny. synes dessuten det kan være greit å ha en i reserve (spesielt med tanke på at det står en Qtech i den andre reservemaskinen). T. edit: HX750 fikk jo en kanon anmeldelse og koster langt under 2 lapper Endret 15. oktober 2009 av IdLeR_ Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 En HX750 koster litt over en lapp - nærmere bestemt kr 1124 hos Amentio. Det er en snau hundrings mer enn en HX650, som spares inn på strømregninga over tid. Det er tross alt en viss forskjell på 80plus gull og bronse. Et annet alternativ er OCZ Z650W, som Amentio tilbyr til kr. 763, når den engang blir tilgjengelig. Den er riktignok ikke modulær, men skilter med 80plus sølv. I mitt hode, avhengig av behov, er Corsair HX450, HX750 og HX850 beste modulære alternativ, mens OCZ Z650W er et godt all inclusive valg. De er alle fornuftig priset og gir god driftsøkonomi. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Takk for tipsene :o) Jeg glemte å oppdatere denne. Jeg klarte ikke å vente til over helgen så jeg reiste ut på Datakjeden og spurte hva de hadde inne av Seasonic eller Corsair. Endte opp med TX750 som var eneste aktuelle alternativ de hadde inne. I dag hentet jeg erstatning for HX620'n som er en Chill Innovation CP-700M Den fikk jo greit nok skussmål i testen her. Selv om TX750 ikke er modulær var ikke dette noen ulempe i kabinettet mitt - Antec P182. Faktisk mindre knot å føre kablene slik at de ikke kommer borti viften som står midt i. Funker greit foreløpig så vet ikke om det er noen vits å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå