Calm Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Sitter og skal hjelpe en venn med PC'en hans - han kjøpte nylig en WD 120GB 8MB cache, fordi den forrige disken konka ut (mekanisk feil), og fylte den opp med materiale! Så skjer plutselig det at enda en av diskene hans går i stykker (nok en gang mekanisk feil). Så han kjøper nok en disk (en Seagate 40GB), og etter at han har installert den så skjer det at den nye WD-stasjonen/partisjonen ikke lengre vises i My Computer. Skulle hjelpe med å sjekke at alle Master/Slave settings er riktig etc, men da jeg titter innom Disk Managment i XP, har disken fått en ganske rar status: Diskens ikon i Disk Managment er merket med en gul varseltrekant med utropstegn, og som eneste tigjengelige info står det "Dynamic" og "Foreign" (samme i Partition Magic 7). Altså, min venn har tatt ut en gammel disk, og satt inn en ny. (uten å røre den aktuelle disken) Etter formatering og installasjon av Windows XP, så vises ikke lengre stasjonen, og disken har status som fortalt over. Sånn rent bruksmessig, så er det vel ikke verre enn at jeg formaterer/sletter parisjonen og lager en ny en, men innholdsmessig er dette en tragedie for han jeg skal hjelpe - disken er full av uvurderlige bilder, filmer, musikk, dokumenter (brev, mail etc). Håper noen har noen gode tips til hva som kan gjøres, og evt har erfaring med lignende problemer. På forhånd takk! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 http://www.runtime.org er løsningen på problemet...bare husk å ha en annen hd å legg filene på du tar ut.. en versjon for ntfs og en for fat Har selv hatt god hjelp av det trenger du hjelp send PM "GetDataBack is a sophisticated data recovery software, which will help you to get your data back when one or all of the following is corrupt or lost Partition Tables Boot Records Master File Table Root Directory ++" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hvis du overklokker og har devider kan du har presset harddisken for høyt og dette kan skje samt tap av data Lenke til kommentar
Calm Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 taz: Mange takk! Tror dette kan være til stor hjelp Admin'c: Maskinen har ikke vært overklokket på noen måte... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hvis du overklokker og har devider kan du har presset harddisken for høyt og dette kan skje samt tap av databeen there, done that :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå