Gå til innhold

Ultimate stilling...

Wabby

Anbefalte innlegg

har et problem, spiller omtrent ikke rolle hva jeg sitter på. Men etter å ha sitte en time eller fler forran pc'en så får jeg vondt i hofta, rompa, nakken eller et eller annet finulig sted...

Finnes det noe vi kan kalle "den ultimate sitte/ligge stilling"...? :shrug:

Hvis det er noen som kjenner til den så forte... Men nå må jeg reise meg opp og gå en runde.... :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stressless. Trenger ikke si mer! :)

Men jeg tror du kan ha godt av å gjøre noen strekkøvelser. Jeg merker også slike tendenser når jeg sitter veldig lenge foran maskina (noe som skjer ofte når man studerer data). Særlig merker jeg det i leggmuskulaturen og i midten av ryggen. 15 minutter på senga eller på sofaen hjelper, i kombinasjon med strekkøvelser. Tøy ut som vanlig, men gjør det sakte - så risikerer du ikke forstrekkelser.

Lenke til kommentar

Du må ha noe å strekke beina på, først og fremst.

I tillegg trenger du også noe å støtte nakke og hode, eller bare hode, ikke bare nakke, på. Det er viktig å belaste flest mulig deler av kroppen like mye - det gjør man ikke om man sitter på en kontorstol.

Nå skal det sies at dette ikke akkurat var vitenskaplig bevist. Kun noe jeg kom da jeg så posten din, men jeg tror det skal stemme nogenlunde bra.

Lenke til kommentar
Altså, jeg har en knall sittestilling!

Jeg sitter i sånn speiderstilling døgnet rundt.. jeg klarer nesten ikke sitte annerledes. Helt kronisk!  :smile:

[Edit] : Altså, sitte med beina i kors.

:yes: Syns det er ganske deilig jeg også

Lenke til kommentar
Altså, jeg har en knall sittestilling!

Jeg sitter i sånn speiderstilling døgnet rundt.. jeg klarer nesten ikke sitte annerledes. Helt kronisk!  :smile:

[Edit] : Altså, sitte med beina i kors.

Er det Lotus stilling du mener ,no det er deilig til du mister følelsen i beina :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...