magikern Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 med strchr kan man finne første gang et definert tegn forekommer i en text, men finnes det noen måte å finne første tegn i texten samme hva det tegnet måtte være, altså uten å definere noe spesielt tegn å lete etter. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 string substr ( string string, int start [, int length]) substr() returns the portion of string specified by the start and length parameters. If start is non-negative, the returned string will start at the start 'th position in string , counting from zero. For instance, in the string 'abcdef', the character at position 0 is 'a', the character at position 2 is 'c', and so forth. <?php $rest = substr("abcdef", 1); // returns "bcdef" $rest = substr("abcdef", 1, 3); // returns "bcd" $rest = substr("abcdef", 0, 4); // returns "abcd" $rest = substr("abcdef", 0, 8); // returns "abcdef" // Accessing via curly braces is another option $string = 'abcdef'; echo $string{0}; // returns a echo $string{3}; // returns d ?> De to nederste linjene der er vel akkurat hva du trenger.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 ok så si at jeg har en string som heter $w og på starten av denne vil jeg nemlig sette ett mellomrom før første tegn, og siden $w trekkes fra en random funksjon vet jeg ikke hva dette tegnet er, hvordan får jeg da gjort dette? $w = preg_replace("$w{0}", " $w{0}", "$w"); dette fungerte ikke. Warning: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in var den fine beskjeden jeg fikk. Lenke til kommentar
Pingle Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Ikke helt sikker på at jeg har forstått deg. Du vil legge til et blankt tegn til begynnelsen av en streng? $w = trim($w); $w = " " . $w; Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 snodig hvordan det enkleste alltid er det beste. Takk. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 snodig hvordan det enkleste alltid er det beste. Takk. Hehe.. sant nok :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå