Gå til innhold

Et lite VNC/Vino problem

raysv

Anbefalte innlegg

Hallois,

Har et aldri saa lite problem, prover a connecte remote mot serveren min som kjorer vino! har koblet den til en skjerm naa bare for aa se at det funker.

Jeg faar connecta, og naar jeg styrer ting fra pcen jeg remoter fra saa skjer det ting paa skjermen jeg har koblet til serveren, men kan ikke se det som skjer paa den jeg remoter fra, her er desktopen fryst, utenom musepekeren som flytter seg. Programmene aapner seg paa skjermen paa serveren, men jeg ser ikke at de blir aapnet paa maskinen jeg remoter fra.

Noen som har en anelse om hva som kan vaere feil her_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du bruker ubuntu:

System -> brukervalg -> eksternt skrivebord

så merker du av at andre kan kontrollere skrivebordet ditt.

Men hvorfor kjører du gui på server forresten, du kan jo like lett bare bruke ssh.

Endret av xaco
Lenke til kommentar
vis du bruker ubuntu:

System -> brukervalg -> eksternt skrivebord

så merker du av at andre kan kontrollere skrivebordet ditt.

Men hvorfor kjører du gui på server forresten, du kan jo like lett bare bruke ssh.

Altså jeg har jo gjort det, som jeg sier så får jeg fint remotet inn på maskinen og tatt over kontrollen av serveren, problemet er at skjermen jeg remoter fra ikke refresher annet enn musepekeren :)

Det er verdt å nevne at jeg installerte x11vnc i går, og med den så refreshes skjermbildene på begge sider. Men hadde vært kjekt å vite hvorfor i alle dager vino ikke fikser dette. Compiz?

Grunnen til at jeg har kjørt grafisk grensesnitt på den erfordi jeg også har hatt den koblet direkte til tven i stua for å bruke den som en media server. Nå skal jeg kutte ut det og dytte den inn i et skap, og noen ganger syntes jeg det er greit å ha et gui når jeg konfigurerer enklete tjenester, twonkymedia feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...