Joneyyy Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Heysann, ble litt usikker på hvor jeg skulle poste dette så endte opp her Leter etter noen fete riddertid filmer (litt nyere filmer som f.eks troya filmer) Flott om det kom opp noen titler, men også noen søkeord som kan hjelpe meg å finne noen selv_hva heter f.eks. "riddertiden" på engelsk? Takker! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Troya som du nevner(antar du mener filmen med brad pitt og eric bana (bl.a.)), foregikk ca 12-13 hundre år før Kristus. Den tiden som de fleste ville regne som riddertiden var ca 500 til ca 1400 etter kristus. Du kan søke på f.eks. "The dark ages" eller "the middle ages" hvis du vil ha tradisjonelle riddere i rustning og slikt (sånn i motsetning til men i lær og sandaler) Endret 14. oktober 2009 av MrLee Lenke til kommentar
mariapia Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva med Arn - Tempelridderen (?), tror det er det den heter. Jeg har ikke sett den selv, men jeg tror det er en sånn ridder lignende film. :!: Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva med Braveheart, Henry V eller Kingdom of Heaven? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva med Braveheart, Henry V eller Kingdom of Heaven? Ja det er riktige tiden, så har også Joan og arc som har noe mildt kule slag. Du har også king arthur som rett sett ikke er midelalderen i at du ikke har riddere. (selv om filmen har riddere) Lenke til kommentar
Skreifiskaren Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Monty Python and the Holy Grail? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Spør her Om en skal spørre etter filmer i spesifikke sjangere, virker det tungvint å spørre i den tråden der. Det passer vel bare for en og en enkeltfilm. For der spør en jo sikkert om alle ting om hverandre. Men en film jeg skulle nevne: King Arthur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå