Kremfjes Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har et Abit SA7 hovedkort med SIS645 brikkesett. Hadde opprinnelig en stk noname PC2700 256mb DDR-brikke på. Så leste jeg at merkeram kunne bedre stabiliteten. Hmm, kjøpte derfor 2 stk Twinmos PC3200 256 m winbond (da disse har fått mye skryt), og pælma den gamle brikka. Men nå er pcen blitt mer ustabil. Usikker på hvordan jeg skal stille inn i bios. Noen som har samme kort, og kan hjelpe? Hva børre jeg sette CAS Latency på? Kan velge mellom 2, 2.5 og 3 DRAM Addr/Cmd Rate - Auto/1T/eller 2T ? Og hva står SPD for når man velger hastighet på minne i softmenu? Får vel kjøpe meg et nytt 865PE hk, og få opp både stabilitet og hastighet... -kreem Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Finnes tester rundt omkring som forteller deg hvilke hastigheter som funker med det minnet. Leter du lenge nok, finner du nok det minnet testet på det hovedkortet også. Uanz - Cas2 er intet problem for den brikken. Husk - Mindre verdier er bedre, men for lite er ikke bra heller. Prøv deg frem. Du kan egentlig ikke ødelegge noe som helst. Lenke til kommentar
EGGE Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Test minnet med f eks memtest86, gjorde det med en noname brikke fra Komplett, flust med adresseringsfeil, hva nå det er. Leverte den og kjøpte merkevare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå