phpnuke Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei, antar dette er riktig forum. Men saken er at jeg i flere år har benyttet meg av en veldig risikofull måte å sage ved. Det er at jeg plasser trestokken oppå noe sånn at jeg får høyde på den, også plasser jeg foten på den for å støtte den opp, også sage den av med motorsag. Men dette er altfor risikofylt, og ønsker å lage min egen brukervennlig benk. Har i lengre tid forsøkt meg på forskjellige typer men får ikke til noe som gjør det enkelt å bruke når jeg benytter motorsag. Å plassere en stokk oppå en v-benk funger ikke, med mindre det er stor-ved. Noe slags stramme mulighet, men det vil kanskje også gjøre det litt tungvindt. Vi har en stor elektrisk sag, som er ypperlig å bruke. Der er det v-benk, sånn at man dytter benken mot sagbladet, sånn at den skjæres av. Siden det er et stasjonært-blad er det jo ypperlig. Men siden den slags strøm-tilførsel ikke lenger er her, kan vi ikke bruke den. Noen som vet om dette kan fåes tilbake på en billig penge? For da ville det vært ypperlig! Er snakk om 40 A - 500 V. Lenke til kommentar
sognekongen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei har selv brukt en hjemmelaget v benk og dette fungerer utmerket. Er stokken lang kappes det fra utsiden av hver side slik at en holder et vist stabilitet. Er stokken kort kan en kappe av på midten. ingen stramme muligheter men den ligger helt greit Mvh christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå