Mannen med ljåen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei! En 2001-modell Peugeot 406 trenger ny bilnøkkel fordi trykknappen til fjernlåsen har brutt sammen. Hvor får man dette billigst? Hos merkeverksted eller kanskje hos en vanlig låsesmed? Hva kan det koste, og hva bør man vite om? Vil ikke skifte låser, kun ha ny nøkkel. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Er vel en egen kode på nøklene, knyttet til karosserinr.osv? Da er kun merkeforhandler som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Er du helt sikker på at kun merkeforhandlere kan hjelpe meg? Ikke autoriserte låsesmeder? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 For min tidligere BMW var kun BMW-forhandler det eneste alternativ. Nøkkelen ble bestilt fra Tyskland etter spesifikasjoner i chassinummeret. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Hva slags prisnivå kan vi snakke om her? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ingen aning, min var bare en vanlig nøkkel. Du har styring til sentrallås. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Bruker å koste 1000-2000kr pr stykk. De må kodes til bilen, og derfor kan du ikke skaffe dem fra hvor som helst. Selve metallbiten kan du selvsagt få laget til hvor som helst, men bilen vil ikke starte med bare den dingsen. Det kan være at alle nøklene må omkodes for å legge inn en ny. Endret 14. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Da høres det mer fornuftig ut å prøve å lodde den gamle. Det er bryteren som er knekt, pluss gummien i selve knappen. Må lodde inn ny bryter, pluss finne en måte å trykke den ned uten at støv og fukt kommer seg inn. Ideer? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Kodet nøkkel finnes hos et låsesmed i Oslo men har glemt navnet. Han vil ha 5-600+ moms for en nøkkel til VW. Møller var noe dyrere men ikke så mye som 1000. Jeg var en tur til Tyskland og nevnt at jeg har mistet den ene nøkkel og han ba meg hente passet mitt. Da jeg hentet bilen etter reparasjon, lå det en konvolut med ekstra nøkkel. Prisen var 25 euro eller 230 krone. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 de har reservenøkler til biler hos DealExtreme, men disse må både slipes og kodes senere, og da er sikkert prisen det samme til slutt uansett. Kan vel tenkes at du kan kjøpe en derifra og "lappe og lime litt" slik at du får over de delene du har ødelagt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Skeptisk. Nøkkelen virker jo. Må bare bytte ut bryteren, og dekke til hullet så elektronikken ikke ligger åpent i dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå