Jaudu Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har hørt mye rart om dette, noen sier det går, andre ikke. Er det sånn at man kan kjøre ATV ( 4 hjuling) på 50ccm på vanlig mopedsertifikat? Vært greit og fått svar på dette en gang for alle. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 ja du kan kjøre ATW opptil 50cc på mopedlappen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg trodde det ikke gikk ,jeg? Isåfall må atven være registrert som moped, og ikke traktor eller noe.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selvfølgelig må den være reg. som moped og ikke traktor. Er litt forskjell fra traktorlappen og mopedlappen. JA, du kan kjøre atv som er registrert som moped, på mopedlappen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 ... men jeg trodde de ikke kunne registreres som moped? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 jo det kan de så lenge motor er maks 50cc og den oppfyller alle krav til sikkerhet, lys, osv.. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 150kg max på M146 lappen. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Grunnen til at du har høyrt så myke forskjellig er fordi du kan registrere ein firhjuling som så mange forskjellige kjøyretøy Endret 18. oktober 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Da fikk jeg vite det også. En på lettsykkel kan kjøre moped også, sant? Selvom han er under 18? Alt annet ville vært hull i hodet, men skal ikke si noe sikkert.. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ja, selfølgelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Veit aldri hva staten finner på.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Mitt forslag, hvis du ikke allerede har mopedlappen, er å hoppe over dette bleiestadiet. Ta lettlappen med en gang. Utrolig frustrerende at jeg ikke gjorde det. Jeg har bil. Jeg vet hvordan man kjører fort. Men på to hjul får jeg kun kjøre 45. Firehjulinger registrert som motorsykkel kan kjøres med billappen. Jeg vurderte det, men kom fram til at en ny firhjuling kostet like mye som en bruktbil. Så da ble det bil, og jeg har aldri angret. Endret 20. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hva skal han med lett-lappen hvis han skal kjøre firehjuling? Får ikke registrert ATV som lett-sykkel nå lengre Og til Sigurdl; ATV kan vell bare reg. som traktor, moped og tung motorsykkel Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Lettlappen gir vel førerrett for firhjulinger registrert som moped uansett. Kjekt å ha når han får lyst på motorsykkel, og dessuten får han enda litt bedre opplæring før han gir seg ut på den farlige veien. Evt. mellomtung, blir ikke den oppgradert til tung automatisk etter 2 år? En investering, vil jeg kalle det. Mopedlappen er altfor begrenset. Men da må man være 18... Er ikke sikker på alle disse reglene. Endret 20. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå