Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uvanlig rar i hodet under forkjølelse?

Kakofoni

Anbefalte innlegg

Det er litt merkelige ting som foregår i hodet mitt nå som jeg har pådratt meg en forkjølelse av et eller annet slag. Det er klassisk; rennende nese, vondt i halsen og generelt litt ør. Greia er at jeg føler meg litt rar i hodet, og dette har skjedd mange ganger før også. Det er veldig vanskelig å forklare, men det føles ut som om det er et eller annet som kommuniserer med hjerna mi, bare at jeg ikke klarer å oppfange det. Det er nesten som en rekke vage assosiasjoner som bombarderer meg. Jeg føler meg kanskje veldig forvirra.

Jeg har spurt folk om de har opplevd det samme men det er tydeligvis ikke vanlig. Og "feberfantasier" var ikke så lett å finne noe om, selv ikke på wikipedia. Det som kanskje er spesielt er jo at jeg er fullstendig klar over at det foregår ting som er feil, og dette er mye tydeligere når jeg skal sove, noe som kanskje kan bety at det er at jeg er halvt i drømmeland? (det føles ikke slik dog)

En gang hadde jeg en følelse av at det var usynlige folk inni veggene som mobbet meg, bare at jeg verken så eller hørte noenting, ei heller trodde jeg på det.

Det jeg vil, er å vite om det er andre som kjenner til dette som jeg anså som vanlig? For jeg har ikke troa på at det er noe kritisk, men jeg vil i hvert fall vite hva det er. Det er også interessant. Og jeg har opplevd dette siden jeg var liten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ganske vanlig ut. Når jeg er sjuk, som heldigvis ikke er så ofte, så kjennes det ut som om det er noe i hodet mitt som går rundt og rundt og rundt. Jeg klarer å stoppe det i noen få øyeblikk, men så fortsetter det igjen, rundt og rundt og rundt. Merkelige greier igrunn.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg pleide å få dette som barn ved høy feber. Kjenner meg godt igjen i trådstarters beskrivelse, og noen ganger så jeg en gråaktig klump som skled sakte gjennom lufta mot meg :cry:

Nå som voksen har det hendt noen få ganger at jeg har fått samme følelsen, men ikke noen hallusinasjoner nå lenger(blir nesten aldrig syk lenger)

http://www.wrongdiagnosis.com/sym/hallucinations.htm

Et søk på fever hallucinations gir flere treff enn feberfantasier

Lenke til kommentar
Gjest Panodor

Syns den her skal frem igjen :>

Jeg får samme følelsen når jeg har høy feber, men jeg har ignorert det nå når jeg har blitt eldre, siden når jeg var liten fikk jeg alltid høre at det ikke var sånn og at alt var normalt og at jeg ikke hørte stemmer så fikk jeg bare kjeft.

Men ved høy feber så opplever jeg det samme. Stemmer inni hode, i veggene, og lys flekker som jeg ser uansett hvor jeg setter øya, blir som en type paranoia som følger med feberen lissom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...