iver89 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Kom forbi en webshop i USA der de selger et 256x128 pixler stort LCD display til 125 NOK ($18,50). Så, etter å ha søkt litt med Google og i diverse andre forumer fant jeg dette koblingskjemaet og noe mer information: Er det ikke da fult mulig å koble denne LCD skjermen til LPT porten, og så bruke det til Winamp, systeminfo osv? I så fall er det veldig billig, og et veldig stort display. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Sammen med LiQuiD-MP3 skulle det bli en stilig mod ja Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Hvorfor har egentlig alle slike 20x4 LCD greier, som kun kan vise bokstaver ol? De er jo i tillegg mye dyrere Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Er ikke alle som har slike elektronikkskillz Hadde det vert en guide til så hadde kanskje flere klart det, en video kanskje. Men det høres jo ganske lekkert ut Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 elektronikkskills? den eneste forskjellen jeg ser her er den kondensatoren og motstanden på reset punktet. det må jo være en eller annen ulempe med dette displayet? er det for få programmer som støtter denne kontrolleren eller no? Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 elektronikkskills? den eneste forskjellen jeg ser her er den kondensatoren og motstanden på reset punktet. det må jo være en eller annen ulempe med dette displayet? er det for få programmer som støtter denne kontrolleren eller no? VConstrast = -15 V eller noe. så du må ha en ekstra chip som produserer det. Men det er jo ikke noe prob. Jeg lurer på om de sender til europa? På registreingsskjemaet kunne du bare velge mellom US, canada og Mexico. Sendte en mail for å spørre, det hadde jo vært kult med sånt display Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 har venner i USA jeg, så æddabædda. lurer bare på hvor mye det koster å sende den med posten. det koster altså $6 (45 kroner) å sende den til vennene mine, og så veier den 155g, altså omkring 200 gram med embalasjen, så jeg lurer på hvor mye det koster å sende den til Norge. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Litt kjedelig med en skjerm som kun viser gråtoner da men billig var den!! Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Liquid mp3 er et program for å drive lcd skjermen ja? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 hvilke farger hadde det blitt om jeg endret det der filteret som ligger oppå selve skjermen? fant nemlig en guide her, så litt interesangt ut. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 hmm, leste også at man kan bruke en max637 for å få -15volt, men den kostet jo veldig mye da, nesten 90 kroner på elfa. PSUen gir jo ut -12volt, finnes det noe sted jeg kan få lavere volt med en vanlg ATX PSU? Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hmm, leste også at man kan bruke en max637 for å få -15volt, men den kostet jo veldig mye da, nesten 90 kroner på elfa. PSUen gir jo ut -12volt, finnes det noe sted jeg kan få lavere volt med en vanlg ATX PSU? Gå inn på http://www.maxim-ic.com og bestill gratis samples på den max637 saken. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hmm, leste også at man kan bruke en max637 for å få -15volt, men den kostet jo veldig mye da, nesten 90 kroner på elfa. PSUen gir jo ut -12volt, finnes det noe sted jeg kan få lavere volt med en vanlg ATX PSU? Vil bare skyte inn at disse max-chipene er veldig små og lette å ødelegge med for mye varme/statisk elektrisitet. Har selv ødelagt to av de i forsøk på å prøve å skaffe -24v til contrast voltage. Men dette displayet virker å ha innebygd inverter, det står da visserlig +15.1 volt i databladet ? Så da kan man vel bruke en enklere krets uten noe ic til å powere det ? Forøvrig støtter også lcdstudio (lcdstudio.com) sed133x kontrollere, og det er jo en åpen arkitektur med plugins til bl.a. 50 spill, så dette er så absolutt et mye bedre alternativ enn alfanumeriske display, ja. En ting dog: Det står ikke noe sted at displayet har backlight....da blir det litt kjipt. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Er ikke backlight bare lys som er rettet mot skjermen da? For det kan jeg fikse selv. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Er ikke backlight bare lys som er rettet mot skjermen da? For det kan jeg fikse selv. Jo, for så vidt, finnes vel 2 versjoner: CCFL (cold-cathode fluorescent lamp) Diodeopplst Så diodeversjonen er vel i hvert fall grei å lage selv.. Sjekk: http://www.geocities.com/SiliconValley/Lak.../Backlight.html for litt info om det. Lykke til, jeg får slite med å powere mitt -24 i mellomtiden Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 foresten, det med varme og slikt på den max637 greia går greit, for jeg kan jo bare ta en slik ic-sokkel fra ett gammelt HK, forsterker etc. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 foresten, det med varme og slikt på den max637 greia går greit, for jeg kan jo bare ta en slik ic-sokkel fra ett gammelt HK, forsterker etc. Jada, ser ut som om 637 kommer i DIP, som vel er slik med vanlige pins rettet nedover.. 669 kommer imidlertid bare i SMD-versjon, som gjør at du ikke kan bruke ic-sokkel. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 hvor sterke LEDs må jeg bruke for å lyse opp hele panelet? det er jo tross alt hele 14,5 cm i bredden, og 11,5 cm i høyden. det er kanksje smartest å bruke mange litt svakere LEDs for å få lyset fordelt over hele skjermen. 13 i høyden på hver side, ville det holde? eller burde jeg montere 16 LEDs i bredden på hver side. tenkte meg noe sånn 1 LED per cm eller no, burde holde det eller? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Mens vi først er inne på sånt - jeg har et 240x320x16 display på drøyt tre tommer fra en Casio PDA. Problemet er bare å få drevet den. Noen tips? Kan selvfølgelig skaffe div. info, må bare hente og demontere den. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 om du finner noe info om den finner du vel også ut hva slags kontroller som driver den, og deretter finner du ut hvordan du kobler den til parallelporten. Verden i ett lite nøtteskall, det er Google det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå