Gjest snuserforgodt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg lurer på om man kan få kreft i leppa av å ha snusa i 2 år (her er det ikke snakk om sammenhengende. Hatt to perioder på 2 - 3 måneder uten snus)? Hva med 4-5 år? Jeg har ikke pleid å snuse mye. Kanskje rundt 4 poser til dagen, men i det siste har det økt. Nå går det i 6-8 poser daglig. Er dette mye? Jeg sjekker tannkjøttet ofte. Det ser greit ut. Litt hvitere enn tannkjøttet til et menneske som ikke snuser + at leppebåndet er så og si borte. Tennene er fortsatt fine. Litt gule, men ikke i stor grad. Vil gjerne ha innspill både fra snusere med flere års erfaring & folk med utdanning fra eller interesse for legefaget. Takk! Lenke til kommentar
Gjest snuserforgodt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg bruker stort sett sterkere snustyper som skruf sterk, Claq qui og Nick & Johnny forresten. Bruker innimellom mildere typer, men det er de det går mest i. Lenke til kommentar
Blowbob Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 har snust i snart 3 år - har ikke merka noe som helst. jeg snuser general ekstra sterk porsjon. onkelen min har snust i ca 10-12 år. han har heller ikke merket noe annet enn at tennen hans er brun som bare pokker. Lenke til kommentar
Gjest snuserforgodt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 har snust i snart 3 år - har ikke merka noe som helst. jeg snuser general ekstra sterk porsjon. onkelen min har snust i ca 10-12 år. han har heller ikke merket noe annet enn at tennen hans er brun som bare pokker. Takk for svar. Men bør jeg ta det som et svært negativt tegn at leppebåndet er minimalt? Hvor legger du vanligvis snusen? For meg funker den best fremme. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg MÅ legge den på midten foran, på sia blir den bare most og renner mer. Ikke merket noen som helst ulemper ennå. Lenke til kommentar
Blowbob Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 har snust i snart 3 år - har ikke merka noe som helst. jeg snuser general ekstra sterk porsjon. onkelen min har snust i ca 10-12 år. han har heller ikke merket noe annet enn at tennen hans er brun som bare pokker. Takk for svar. Men bør jeg ta det som et svært negativt tegn at leppebåndet er minimalt? Hvor legger du vanligvis snusen? For meg funker den best fremme. leppebåndet mitt er også på grensa til minimal og det har ikke hindret meg noe. vil ikke akkurat anse det som negativt. Jeg legger alltids snusen på venstre siden, med mindre jeg snuser løs. Grunn til at jeg har den på venstre siden, er fordi at når det begynner å renne, så vises det ikke så godt som det gjør hvis jeg har den på midten. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg har ALLTID snusen på en av sidene. Bytter for hver snus hvilken side jeg skal ta. HAr vel snust i ca. 2 år, og det er et lite spor av strengen der fortsatt Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nå er forskere uenig om faktisk snus kan gi kreft. Noen sier den ene, og noe andre sier det totalt motsatte. Så ingen kan si med 100% sikkerhet at snus øker kreftfaren mye. Men uansett så er det helt klart at snus øddelegger tannkjøttet ditt. For svakt tannkjøtt er heller ikke bra. For svakt tannkjøtt kan føre til at tennene sitter løsere enn de skal. Og at det fører til at de lettere kan miste feste. Og hvem vil vel miste en tann pga det? Lenke til kommentar
2cool Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Leppekreft? Hehe Har snust i 4 år, ca 1 boks skruf sterk portion om dagen. 0 stress. Hvite og fine tenner! Har hørt at snus derimot øker sjansen for kreft i bukspyttkjertelen, men det finnes vel en negativ side ved det meste... Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 En annen negativ er selvsagt at mennesker i nærheten synes det stinker. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det samme er det jo med mye annet. Fks hvis en har gammelost eller ridderost på brødskiva, så stinker det like mye Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har snusa i fem år ++, og begynner å få flekker på tennene. Det vises ikke med mindre jeg vrenger leppa, men det var nok for min del, så har begynt å trappe ned. Så det er vel egentlig ikke noe å gjøre med det bortsett fra å slutte. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) En annen negativ er selvsagt at mennesker i nærheten synes det stinker. Har aldri opplevd å lukte noen andre sin snus når de snuser? Ser ulempen om du kliner med en/ei som snuser men ellers ikke. Edit: Angående trådstarter så tror jeg ikke du har så mye å bekymre deg for, men om du ikke syns nytelsen av snus er verdt risikoen av å få kreft, så anbefaler jeg deg å slutte. Endret 17. oktober 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Da har du i så fall elendig luktesans. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 I snustråden ble det jo posta en link til en side der det sto at snus ikke framkalte kreft.. Vet ikke om den siden ar helt riktig da. http://www.tv2nyhetene.no/snop/gladnyhet-t...ne-2834407.html Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Da har du i så fall elendig luktesans. Ellers så er det ikke alle som er så ufattelig barnslige med å konstant å lukte etter snus. Jeg snuser ikke, og har absolutt ingen problem med hva folk foretar seg. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Snusa i ett år, har ikke merka noe forskjell. Annet en at strengen mellom leppa og tannkjøttet har blitt mindre (vet ikke hva den heter). Og jeg har merket det på lommeboka. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Da har du i så fall elendig luktesans. Ellers så er det ikke alle som er så ufattelig barnslige med å konstant å lukte etter snus. Jeg snuser ikke, og har absolutt ingen problem med hva folk foretar seg. Det er en ganske distinkt lukt, man behøver slett ikke "lukte konstant". Jeg bryr meg stort sett ikke hvordan folk ødelegger seg selv, men klarer likevel ikke se noen positive sider ved snus. Snusere er imidlertid hakket bedre enn røykere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Positive med snus er at det er godt. Eneste jeg kan se er når man åpner boksen, da kan det spre seg en lukt, men hvis man er litt diskre så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå