DaWgMiNaToR Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Driver i disse dager med å bygge en PC bestående av følgende komponenter: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 alle i denne pakken 2x XFX Radeon HD 4890 xXx Edition 1x 1TB systemdisk 1x 500GB lagringsdisk Samt viftene som følger med dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 Har en 680W fra før, men den er vel ikke kraftig nok til å kjøre disse komponentene under load? eller... Og hva er forskjellen på modulær/ikke-modulær?(Har ikke så god greie på strømforsyninger, så ja...hehe.) Takker for svar. Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvorfor kjøper du 4890 nå som 5870 er kommet? Lenke til kommentar
DaWgMiNaToR Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Fordi jeg kjøpte disse skjermkortene før 5870 kom i butikkene.. har kjøpt inn noen deler over litt lenger tid, deriblant de to samt den ene harddisken(den på 1TB). Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Åja, trodde du hadde planer om å kjøpe inn jeg. My bad Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er mulig at din tidligere strømforsyning er god nok, men det kommer an på hvilket merke og modell det er. Jeg husker i farten bare 3-4 forskjellige 680W PSUer som har vært til salgs her i landet, og ingen av dem er ekstremt bra. (2? forskjellige modeller fra Hiper, 1 Tagan og 1 Thermaltake) En modulær strømforsyning har kun noen fastmonterte kabler, mens resten kan kobles til etter behov. Dermed slipper man et kaos av kabler i kabinettet. Lenke til kommentar
DaWgMiNaToR Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ikke helt sikker på hvilket merke det er, men mener å huske at typen forsyning het Iceberg Power eller noe. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Den har relativt gammeldags konstruksjon med mye 3.3V/5V og to 12V-linjer med relativt lav maks per 12V-linje. Med 2 stk. Ati 4890 + 1 CPU vil minst en av 12V-linjene slite. Hvis du skal overklokke så går det definitivt ikke. Du har vel antagelig heller ikke nok PCI-E kontakter? Skaff deg en Corsair HX 750/850 eller en annen liknende PSU, sjekk jonnyguru og hardocp for troverdige PSU-tester. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tror nok at en 850W skal holde i massevis med mindre du har planer om å overklokke veldig heftig. 850W bør også gi deg en belastning som ligger på 40% til 60% (man kan regne at hvert skjermkort trekker ca 160 til 180W hver under last) og dermed så vil du slippe at det støyer alt for mye. Viktig som nevnt tidligere at du velger en som har kraftige nok rails til gpu'en. Selv om Hardware.no har fine psu tester så er Jonnyguro en annen verden når det gjelder kvalitet på testene sine, så sjekk der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå