livingman Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) hei hallo.. jeg skal kjøpe meg en bærbar pc.. men jeg ønsker ikke en pc med vista... vil helst ha windows xp på pcen ( noen som har erfaring med og bytte operativ system på nye pcer? tar det veldig mye av ytelsen??? ) og jeg lurer på om det er en nettside som lar deg konfigurere den egen bærbar .. alle sidene jeg vet om er bare stasjonær takker for alle svar ! Endret 14. oktober 2009 av livingman Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei Multicom lar deg konfiguere bærbare pc-er. Link : http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100561 Trykk på en av Multicom pcene, konfiguer selv. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 takk men det var dårlig med alternativer Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 takk men det var dårlig med alternativer Kva er det du er ute etter da? Lenke til kommentar
livingman Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 komplet.no har en ganske grei konfigurasjons mulighet + de har pc byggeren men bare for stajonære det er noe sånt jeg er på jakt etter for bærbar Lenke til kommentar
LFL Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du kan konfigurere dell laptopene på dell.no Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har du penger nok så hva med denne? Kanskje verdens kraftigste laptop og iallefall verdens kuleste laptop. Har jo også en her Den nr 2 er litt billigere og bedre. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 komplet.no har en ganske grei konfigurasjons mulighet + de har pc byggeren men bare for stajonære det er noe sånt jeg er på jakt etter for bærbar Lurte på hva du skal bruke den til, og hva slags krav du har. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 XP er absolutt ingen vits å gidde å installere om dagen. Kjør på med W7. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) jeg skal bruke pcen til surfing og spilling men jeg har lave krav til grafikk så jeg skrur alt på lavest uanset vista tar jo 3g ram og kjøre .. hva gjør windows 7 da ??? xp er det beste programet ( ytelses messig) jeg har hatt edit : men vis jeg bytter fra vista til xp går pce ytelsen ned? Endret 14. oktober 2009 av livingman Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 XP er ingen program, det er et operativsystem. Nei, Vista tar ikke 3 GB for å kjøre. Men, W7 er mindre krevende enn Vista. Det er absolutt ingen grunn for en vanlig person idag å gå for XP istedenfor W7, når man kjøper en ny PC. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 XP er ingen program, det er et operativsystem.Nei, Vista tar ikke 3 GB for å kjøre. Men, W7 er mindre krevende enn Vista. Det er absolutt ingen grunn for en vanlig person idag å gå for XP istedenfor W7, når man kjøper en ny PC. men spørsmålet blir hva er minst krevende . windows 7 eller windows xp ?? jeg ønsker best ytelse for pengene jeg er absolut ikke intresert i og bruke penger bare for og drive det nyeste operativsystemet Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det spørs mye på hardwaren du kjører. Det kan godt hende pga drivere o.l at det faktisk får bedre ytelse i W7 enn XP. Personlig tror jeg ikke du vil merke noen ytelsesforskjell, men du vil få en mye bedre opplevelse med W7 totalt sett. Om du kjøper deg en PC nå, så trenger du ikke å bruke mere penger for å dra W7 bra enn det du må bruke for å dra XP bra. (Så lenge du går over en 4000 kr på en laptop tenker jeg) Lenke til kommentar
livingman Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 eneste kravet jeg har er at det ikke hakker når jeg spiller.. ( spiller generelt bare gamle spill eller wow / css ) og etter min erfaring er det billigts med xp ^^ jeg har rundt 6k og bruke har noen et forslag ? kom gjerne med det Lenke til kommentar
bunnymann Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg ville anbefale denne pcen: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=119721 meget god pc med bra grafikk kost til 6000+ frakt da Lenke til kommentar
livingman Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 den så gankse atraktiv ut men kommer den til og kunne kjøre helt fint med xp? Lenke til kommentar
bunnymann Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 den kommer til og kunne kjøre xå helt fint hvis det er det du vil bruke, hvis ike er det jo gratis opg to W7 den 22 oktober eller noe sånt:P Lenke til kommentar
livingman Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg har planer om og instalere xp uansett siden det krever mindre ytelse av pcen ^^ men vis jeg instalerer nytt operativ system går pce ytelsen til helvete?? blir den nedsatt på noe som helst måte ? og jeg spiller jo litt kommer denne pcen til og fungere til css på laveste grafik uten og hakke? ( kan gjerne bruke eget eksempel om du ikke har erfaring med css Lenke til kommentar
bunnymann Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 pc ytelsen kommer ikke til og gå ned. den kommer til og klare css på lavest grafikk hvis du ønsker det, den kommer også til og klare css på lavest grafikk med xp/vista og W7. så jeg syns du burde velge den OP du syns er best for ditt bruk(eller som du liker best). den klarer også WOW på ivertfall medium grafikk.' jeg ville valgt W7 uten og nøle! lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
livingman Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) enda et spørsmål håper noen vil ta seg tid til og svare på er det noe spesielt eg burde være ops på når eg bestiler bærbar ? tenker sån som skjerm,hardisk,prossesor ( egentlig alle komponentene jeg tenker litt på spesefike ting med dem f.eks hurtigheten ( respons tiden) på en skjerm er vel en litt vitig ting som få vet om , hurtigheten på hardisken er jo litt viktig når du ser film og slikt? er det noe sånt jeg burde være ops på ?? takker for svar ! Endret 18. oktober 2009 av livingman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå