ATI vs GeForce Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Heisann Jeg har lekt meg litt i Sony Vegas med noen klipp jeg har filmet med programmet Fraps. Som de fleste vet lager fraps veldig store filer om en filmer med høy kvalitet. Problemet er at jeg har en 30 sekunders lang film som tar 2,5 GB på hardisken etter jeg har renderet i Sony Vegas. Jeg rendrer i widescreen format og vanling AVI fil. Jeg har da lagt over litt musikk, og to effekter. 2,5 GB blir sykt stort , så har hørt noe om x246 codec. Men har lett overalt på nett, googlet og styrt og finner ikke ut hvordan man får tak i denne codecen og hvordan man bruker det på det ferdige klippet på 2,5 GB. Håper noen kan hjelpe meg Takk Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Heisann Jeg har lekt meg litt i Sony Vegas med noen klipp jeg har filmet med programmet Fraps. Som de fleste vet lager fraps veldig store filer om en filmer med høy kvalitet. Problemet er at jeg har en 30 sekunders lang film som tar 2,5 GB på hardisken etter jeg har renderet i Sony Vegas. Jeg rendrer i widescreen format og vanling AVI fil. Jeg har da lagt over litt musikk, og to effekter. 2,5 GB blir sykt stort , så har hørt noe om x246 codec. Men har lett overalt på nett, googlet og styrt og finner ikke ut hvordan man får tak i denne codecen og hvordan man bruker det på det ferdige klippet på 2,5 GB. Håper noen kan hjelpe meg Takk .264 skal det være. Eller .mp4. Render as - sony AVC eller Mainconcept .mp4 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det skal i so fall vere H.264, og MP4 er berre kontainerformatet -- ikkje det same. x264 er eit bibliotek med open kjeldekode for å kode/dekode video til H.264-standarden. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Så når jeg trykker render i vegas, skal det være sony AVC .246 ? Får en fil som ikke kan spilles av i media player eller VLC... Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Så når jeg trykker render i vegas, skal det være sony AVC .246 ? Får en fil som ikke kan spilles av i media player eller VLC... Mainconcept .mp4 Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Kvaliteten blir jo helt elendig, og ikke er det widescreen format heller? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 http://www.tek-9.org/forum/TEK9_Cinema-18/...-13394/1.html#0 2. link og nest siste link hjelper deg. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kvaliteten blir jo helt elendig, og ikke er det widescreen format heller? mp4 - custom - 1280x720 - CBR 5000000 Mbps Så skulle du ha topp kvalitet på PC monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå