GeirGrusom Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg satt og leste en del dokumenter angående Larrabee her i dag, og jeg må si at det ser temmelig interessant ut. http://www.intel.com/technology/visual/microarch.htm Først og fremst må jeg si jeg liker idéen med å lage en x86 basert GPU (rekurserende funksjoner! hurra!) samt at den får et langt mer direkte bånd med host minnet, for ikke å snakke om muligheten til å debugge GPU-koden på samme måte som en debugger normal programkode i dag. Hva mener dere om dette? Er det en god idé? Tror dere dette vil erstatte plug-in grafikkakselleratorer slik vi har i dag? Programmeringen av Larrabee virker dog en del mer komplekst, men jeg regner med at dette blir enklere etterhvert som utviklingsverktøy blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg kan godt se for meg at Larrabee kan erstatte intel sine innebygde skjermkort (som har ganske stor markedsandel), men jeg ser ikke helt for meg at nvidia og ati blir utkonkurert på de mer hardcore kortene.... hvertfall ikke med det første. På en annen side kan jeg helt klart se et marked innen bilde, filmbehandlig og andre mer GPGPU oppgaver. Uansett blir det meget spennende å se de første testene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå