Gå til innhold

Antrekk til skoleball!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Nå begynner det å nærme seg tiden for at jeg skal på skoleball. Det er for det meste detaljer jeg er usikker på, dress skal jeg ikke kjøpe nye av, bruker den samme som i konfirmasjonen. Den er mørk blå, og det jeg er sikker på denne gangen er at jeg skal ha hvit skjorte.

 

Jeg er usikker på følgende:

  • Mansjettknapper. Her står valget mellom disse to:
     
    post-175672-1255535391_thumb.jpg
    Fra David-Andersen
     
    post-175672-1255535554_thumb.jpg
    Fra Burberry
     
  • Belte. Dersom jeg skal bruke de første, må jeg bruke belte med gullspenne, om jeg har forstått det riktig, og det er jo logisk. Hvor kan man få tak i pene belter med gull- (Eller i det minste gullfarget) spenne?
  • Slips/sløyfe. Her har jeg akkurat nå kun ett reelt alternativ:
     
    post-175672-1255536118_thumb.jpg
    Fra Filippa K. Har en sløyfe og et annet slips, men ingen av disse passer perfekt i fargen, og dette slipset er faktisk ikke identisk med fargen på dressen det heller.

Sko og dress har jeg altså fra før, og skal gå til innkjøp av skjorte med mansjetter i tillegg til å få tilpasset og sydd opp ermene og litt forskjellig, noen som anbefaler steder å gjøre dette?

 

Vet det er en stund til (2 måneder), men bedre for tidlig enn for sent :)

Endret av Jonas.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg et annet slips, og et lommetørkle ser jo bra ut, så det kan du jo vurdere.

 

Ellers står jo gull pent til blått, så det hadde ikke vært så dumt med mansjettknapper og beltespenne i gull, men sølv ser jo ikke så verst ut det heller. Vil dog påpeke at det er vanligst med beltespenne i messing til gullmansjettknapper. Beltespenner i gull er både sjeldent og dyrt.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nytt slips, ja. Lommetørkle blir litt vanskelig, da brystlommen er sydd igjen, og det ikke går an å putte noe nedi den, men ellers vill jeg ha gjort det.

 

Er klar over at spenner i gull er dyrt, noen tips til pene belter i messing?

 

Det er meningen å åpne brystlommen da:P Det er bare å ta opp stingene...

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nytt slips, ja. Lommetørkle blir litt vanskelig, da brystlommen er sydd igjen, og det ikke går an å putte noe nedi den, men ellers vill jeg ha gjort det.

Du veit du kan åpne den? Har du ikke tatt splitten heller da eller?

 

Du nevner ingen ting om hva slags klokke du bruker, jeg mener det har noe å si det også.

 

De første mansjettene likte jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal bruke klokke blir det enten Omegaen eller en av pappa sine, som er tynnere og enklere med skinnrem. Om jeg skal bruke det eller ikke kommer an på hvilke mansjetter jeg skal bruke.

 

Tror ikke jakken har noen splitt, men det er en søm midt på. Den går riktignok over hele rygger og er festet til foret og helt lik alle de andre sømmene, så jeg tviler på at den skal sprettes opp.

Lenke til kommentar

Jeg likte de Burberry-mansjettknappene best. Dessuten ville jeg valgt en sløyfe, 99 % av guttene på det ballet kommer til å ha lånt pappas slips uansett. Ta deg en tur på noen av de finere herrebutikker så finner du nok helt sikkert en fin en, som du klarer å matche ;) Jeg er personlig veldig fan av sløyfe i alle fall.

 

A. Christensen har masse fine silketørkler til en ålreit pris, om du velger å sprette brystlomma!

 

 

 

Kunne jeg kledd meg om til mitt russeball nå, hadde jeg sett mye bedre ut :roll:

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Går ut fra at dere da mener ensfarget i samme farge som dressen?

 

Neineinei! Er du gal? Slips og sløyfe skal helst være i en annen farge en dressjakken. Et slips/ en sløyfe skal ikke matche, den skal komplementere.

 

Det finnes selvfølgelig unntak, men det er en regel du burde prøve å holde deg til for det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...