disconnected_ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Skal sette opp ei maskin for bruk sammen med 3D-programmet ArchiCAD, men har ikke noen erfaring med denne typen maskiner så lurer på hva slags CPU som egner seg best til dette. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 vil tro det vil være en i7. kanskje i5. men jeg vedder på at det er i7. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Så lenge det er en flerkjerner CPU, så fungerer det helt fint. i7 har HT som gir totalt 4 fysiske kjerner og i tillegg 4 threads. i7 vil nok egne seg best, selv om både i5 og i7 vil fungere helt glimrende. Forskjellen vil nok ligge i rendring av 3D modeller hvor i7 vil være raskere. Jeg for min del foretrekker helt klart å jobbe i Archicad på Mac. Vet ikke hvorfor, men arbeidet gikk mer effektivt på Mac, enn på min i5 (har ikke mac lenger), men det har nok noe med OSX og Windows å gjøre og ikke hardware. Endret 16. oktober 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) - Endret 16. oktober 2009 av karakas Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Skal sette opp ei maskin for bruk sammen med 3D-programmet ArchiCAD, men har ikke noen erfaring med denne typen maskiner så lurer på hva slags CPU som egner seg best til dette. http://www.tomshardware.com/charts/2009-de...-2009,1380.html Dette kan gi en pekepinn på hva du trenger av cpu Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Takk for den, men den virker ikke å ha de nyere i7/i5 CPUene. Fant denne: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3634&p=13 Hvor i870 gjør det ganske så bra, men siden man får i860 for 200kr mindre så skal vel den være ett bedre valg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg ser egentlig frem til tester av de nyere i5-CPU-ene. Jeg har troen på at disse vil gi ganske så mye til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå