Gå til innhold

Ustabilt internett ?

tobbe667

Anbefalte innlegg

Hei!

Internettet på min PS3 er vannvittig ustabilt. Jeg spiller mest Fifa10, men det går ikke når internettet kobler seg ut ved gjevne mellomrom. Jeg har et ganske raskt internett (5mb) med kabel. Nå klarer jeg ikke koble til nettet i det hele tatt. Står at det er en DNS-feil. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan løse dette kjapt med å sette inn DNS server manuelt inne på instillingene for nettverk.

DNS (Domain Name System) er internettjenesten som kobler domenenavn sammen med ip-adressen til en tjener på Internett og dermed gjør det mulig å sende informasjon til riktig sted på nettet. Med andre ord vil DNS oversette domenenavnet f.eks vg.no til ip-adressen til serveren som inneholder VG sine nettsider

Telenor;

Primær DNS 130.67.60.68

Sekundær DNS 130.67.15.198

Ventelo;

Primær DNS 193.75.75.75

Sekundær DNS 193.75.75.193

Nextgentel;

Primær DNS 217.13.7.136

Sekundær DNS 217.13.4.21

Lenke til kommentar

Hei, når jeg skal spille head to head kamper på FIFA 10 så er det et eller annet som gjør at det ikke funker, får det til noen ganger men andre ganger er det helt umulig.

er det noen som har liknende problemer ??

takker for svar.

Lenke til kommentar

Hadde engang i tiden problemet med at jeg ble avlogget ett sekund og deretter på igjen, men det forsvant når jeg slo av Media-server-opplegget.

Kan være det er konflikter der i gården, slå den av og se hva som skjer.

--

Edit: Men høres egentlig ut som noe annet. Iogmed at du ikke får internett-forbindelse i det hele tatt.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...