Wigiw8 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei Jeg trenger litt hjelp her. Jeg skal nemlig ha en presentasjon om strøm og spenning i morgen. Derfor må jeg spørre om noen hvet hva disse orda betyr eller er: 1. Forgrening: Er dette en motstand i en elektrisk krins, slik som ett batteri eller pære? Eller er det noe annet? 2. Lukket krins Kan noen forklare meg helt hva dette er. Jeg har en anelse, men ikke helt nøyaktig. Det hadde vert fint om noen kunne gi en adresse med ett eksempel på lukket krins. I form av bilde da selfølgeli. Håper noen kan svare så for som mulig Takk! Lenke til kommentar
Mr Ludvig Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei Jeg trenger litt hjelp her. Jeg skal nemlig ha en presentasjon om strøm og spenning i morgen. Derfor må jeg spørre om noen hvet hva disse orda betyr eller er: 1. Forgrening: Er dette en motstand i en elektrisk krins, slik som ett batteri eller pære? Eller er det noe annet? 2. Lukket krins Kan noen forklare meg helt hva dette er. Jeg har en anelse, men ikke helt nøyaktig. Det hadde vert fint om noen kunne gi en adresse med ett eksempel på lukket krins. I form av bilde da selfølgeli. Håper noen kan svare så for som mulig Takk! Hei. En forgrening er ganske enkelt et koblingspunkt i kretsen din. feks fra batteriet til en lampe legger du en forgrening for å koble inn en lampe til i parallell. regner med du mener en lukket krets?? en lukket krets er da egentlig bare to ledere tilkoblet spenningskilden feks batteriet og ut til lampen med en bryter. Lenke til kommentar
Wigiw8 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei Jeg trenger litt hjelp her. Jeg skal nemlig ha en presentasjon om strøm og spenning i morgen. Derfor må jeg spørre om noen hvet hva disse orda betyr eller er: 1. Forgrening: Er dette en motstand i en elektrisk krins, slik som ett batteri eller pære? Eller er det noe annet? 2. Lukket krins Kan noen forklare meg helt hva dette er. Jeg har en anelse, men ikke helt nøyaktig. Det hadde vert fint om noen kunne gi en adresse med ett eksempel på lukket krins. I form av bilde da selfølgeli. Håper noen kan svare så for som mulig Takk! Hei. En forgrening er ganske enkelt et koblingspunkt i kretsen din. feks fra batteriet til en lampe legger du en forgrening for å koble inn en lampe til i parallell. regner med du mener en lukket krets?? en lukket krets er da egentlig bare to ledere tilkoblet spenningskilden feks batteriet og ut til lampen med en bryter. Tusen takk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå