Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Skjermbildet vil ikke vises

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag fikk jeg nytt hovudkort med komplett pga deffekt hovudkort som ble innsendt.

Satte inni alt som skal være inni osv.

Startet opp pcen, den starter og alt surrer og går, men skjermen vil ikke skru seg på, eller der kommer ikke opp noe skjermbilde.

har prøvd både med skjermkort og onbord kort, men den vil ikke vise noe bilde.

Kan det være noe med cpu'en eller kan det være noe med hovudkortet?

HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445790

Takker får svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ta ut alt som ikke absolutt må være der for å kunne boote maskinen, og så reset bios og prøv på nytt.

-Stigma

Har prøvd det. Men vil ikke fungere da heller, har også prøvd med en rambrikke jeg vet fungerer.

Men ingen lykke. Der kommer ikke lys på mus eller tastaturet heller.

En kompis sa:

"Sikkert en av bussane på Hk'et som ikke fungerer, blant annet pci-e siden verken on board eller "eksternt" grafikkort ikke fungerer."

Lenke til kommentar

Hvilken cpu prøver du med, er den kompatibel med første bios versjon?

Du fjernet alt fra hk(hdd, cd-rom, frontpanel kabler, ekstra usb pci kort osv), utenom cpu, ram, strøm og kjøling. Jeg går ut i fra du fjernet det eksterne skjermkortet, når du prøvde det interne.

Edit: glemt å spørre om avstandsstykkene er rett plassert?

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Hvilken cpu prøver du med, er den kompatibel med første bios versjon?

Du fjernet alt fra hk(hdd, cd-rom, frontpanel kabler, ekstra usb pci kort osv), utenom cpu, ram, strøm og kjøling. Jeg går ut i fra du fjernet det eksterne skjermkortet, når du prøvde det interne.

Edit: glemt å spørre om avstandsstykkene er rett plassert?

Jeg prøver med en amd 6000+

ja den er kompativel med cpu'en

Athlon 64 X2 6000+ (CZ),2MB,rev.F3,125W,SocketAM2

har tatt ut alt, kun cpu /m kjøler og ram som var plasert.

Problemet er også at jeg ikke får lys i musen som da er en optisk en og på tastaturet.

hva mener du med avstandsstykkene?:p

Lenke til kommentar
Avstandsstykkene som du skrur hk fast i, de som er plassert mellom hk og kabinettet.

Det er VGA porten du prøver(men trur ikke det hjelper når tastatur og mus er mørk), og du har sikkert husket å koble til ATX 12V.

De kalles også "spacere". De må brukes for at ikke baksiden av hovedkortet kommer i kontakt med metallplaten bak, for ellers kortslutter jo masse forskjellige ting. Det er ikke alltid at det gir permanent skade dog, så om du har gjort denne tabben så bare prøv med spacerene på og se om det hjelder.

OBS OBS! Ikke bruk flere spacere enn du faktisk har hull til på hovedkortet! Ellers er det ofte like ille som å ikke bruke spacre, for de ekstra spacerene vil jo da komme i kotant med kretsene på baksiden og kortslutte ting som de ikke burde.

-Stigma

Lenke til kommentar
Avstandsstykkene som du skrur hk fast i, de som er plassert mellom hk og kabinettet.

Det er VGA porten du prøver(men trur ikke det hjelper når tastatur og mus er mørk), og du har sikkert husket å koble til ATX 12V.

åja:P Jeg er ikke akkurat så veldig noob i og skru pc får og si det sånn, men ja jeg har koblet til alt av støm

Lenke til kommentar

Ok, så det er vga porten du bruker.

Hvilken ram bruker du til vanlig i pc'en(kan være gåen), og hvilken er den du vet er i orden(har den høy nok hastighet,667MHz eller mer)

Vet du at psu er i orden, eller har du et multimeter/voltmeter å måle alle utganger med?

507535.jpeg

Du trenger ikke jumpstarte!

Lenke til kommentar
Ok, så det er vga porten du bruker.

Hvilken ram bruker du til vanlig i pc'en(kan være gåen), og hvilken er den du vet er i orden(har den høy nok hastighet,667MHz eller mer)

Vet du at psu er i orden, eller har du et multimeter/voltmeter å måle alle utganger med?

507535.jpeg

Du trenger ikke jumpstarte!

Jeg bytta akkurat CPU, og skjermbildet kom med engang, så da har jeg defekt cpu, men har så mange amd cpu'er at jeg snart må gå over til Intel:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...