thamule Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har ein 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefon hos Pixmania slik som hos "norske" nettbutikkar? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 I utgangspunktet ja, da de har norsk nettside og henvender seg til norske forbrukere. De følger også angrerettsloven kan det tyde på, da de har 14 dagers returrett. Men det kan fort vise seg vanskelig da de ikke holder til i Norge. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) I utgangspunktet ja, da de har norsk nettside og henvender seg til norske forbrukere. De følger også angrerettsloven kan det tyde på, da de har 14 dagers returrett. Men det kan fort vise seg vanskelig da de ikke holder til i Norge. Ok. Har handla der før med god erfaring, også ved retur og tilbakebetaling av pengar. Men tenkte eg skulle vere sikker før eg gjekk til innkjøp av mobil sidan vi jo sikkert har verdens mest forbrukarvenlege dom i forbrukartvistutvalget(?). 5 år for ein mobil liksom.... Endret 14. oktober 2009 av thamule Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det kan være en ide å lese hva andre synes. Og se litt forbi de som gav en sekser på bakgrunn av at de fikk varen sin. https://prisguiden.no/shop_review.p...&act=review Lenke til kommentar
thamule Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Har som saggt handla der før med gode erfaringer. Også ved retur og tilbakebetalingar av pengar. Det er lurte på var om dei er juridisk forplikta til å følge forbrukarkjøpslova. Endret 16. oktober 2009 av thamule Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 I teorien ja, men hva kan norske forbrukermyndigheter gjøre når butikken ligger i Frankrike? Ikke så mye vil jeg tro. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det har man forbruker Europa til... Lenke til kommentar
tlokken Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 I utgangspunktet ja, da de har norsk nettside og henvender seg til norske forbrukere. De følger også angrerettsloven kan det tyde på, da de har 14 dagers returrett. Men det kan fort vise seg vanskelig da de ikke holder til i Norge. NEI, man har ikke det. Nettbutikken er FRANSK. du handler i FRANKRIKET. den europeiske reklamasjonsretten gjelder. Ikke rart det blir så mye feilinformasjon rundt om kring. når folk tror at den særnorkske regelen gjelder bare fordi de har fått oversatt siden for å hjelpe oss normenn med å handle. Pixmania skriver selv på siden sider 2 år på sine FAQ sider. og det vil være naturlig siden du IKKE HANDLER i norge. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Nei, det er ikke rart at det blir mye forvirring når det spres feilinformasjon, og man egentlig ikke vet hva man snakker om. Utgangspunktet for denne tråden er reklamasjon. Du kommer trekkende med en påstand om 2 års garanti(Jeg fant bare 2. års garanti nevnt på siden deres, ikke reklamasjon. Kom gjerne med link som viser at jeg tar feil). Garanti og reklamasjon er ikke det samme. Siden de har norsk nettside og norske priser, henvender de seg til norske forbrukere. Dermed må de også følge forbrukerkjøpsloven. Og i følge dem selv gjør dem det. På spørsmål om Pixmania helt og fullt forholder seg til og følger norske lover, inklusive Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven, svarer Jeromé et uforbeholdent "ja". http://www.dinside.no/832962/pixmania-skurk-eller-engel Så før du kommer med anklager om feilinformasjon, bør du være bra sikker på at det ikke er du selv som er på jordet. Ørjan Pettersen Endret 6. februar 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 NEI, man har ikke det. Nettbutikken er FRANSK. du handler i FRANKRIKET. den europeiske reklamasjonsretten gjelder. Ikke rart det blir så mye feilinformasjon rundt om kring. når folk tror at den særnorkske regelen gjelder bare fordi de har fått oversatt siden for å hjelpe oss normenn med å handle. Pixmania skriver selv på siden sider 2 år på sine FAQ sider. og det vil være naturlig siden du IKKE HANDLER i norge. Du handler med Pixmania, som har et eget norsregistrert foretak, henvender seg til norske forbrukere og opplyser norske priser. Jeg vil anbefale deg å ta deg litt tid til å sjekke grunnleggende fakta om hvilke lover og rettigheter som gjelder før du feilinformerer og bidrar til det du selv klager på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå