Gå til innhold

Port forwarding-hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg flyttet i leilighet for en stund siden, og siden har u-torrent bare tullet seg hele tiden med det derre "port forwarding"- greiene.Avogtil funker det som sdet skal og det er en grønn runding nederst, men så bytter den raskt til gul trekant eller rød runding. Når jeg koblet maskinen opp til andre nettverk, så funker det helt perfekt. Har trådløst internett fra nextgentel..

Jeg er litt grønn når det kommer til internett og sånt, så om noen kan forklare meg hva jeg skal gjøre og sånn, så hadde det vert veldig snillt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde det portforvarding greiene, men når jeg kom til å skulle lage noe static IP greier, så skjønte jeg ikke noen ting lenger.. Det er et program som skal fikse det for deg, men det koster penger. -.- noen som har en Pf config ettellerannet til låns? :p

Lenke til kommentar

Du må nok ha statisk IP...

Det symbolet viser ikke alltid riktig. Gå inn på Options -> Speed Guide -> Test if port is forwarded properly"

Så får du vite det helt sikkert.

Har du èn eller to rutere?

Endret av 2cool
Lenke til kommentar

"A firewall/port is limiting your network traffic. You need to open up a port so that others can connect to you"

Dette står når det er en rød runding, sånn som det er nå!

OI.. nå er den grønn og alt funker... Jeg aner ikke hva jeg gjorde engang :O

Oooog, der ble den gul trekant.. WTF?

Lenke til kommentar

I routeren din under firewall/ eller port skal det gå an å åpne og lukke porter.

Der kan du trykke add, skrive uTorrent sette fra port 6881 ~ 6889

Enable TCP + UDP

Her er også en guide som forteller litt.

Slå av firewallen i OS, fungetrer det bedre da? Isåfall må du slippe igjennom de portene i den også, er det for eks i xp må du gjøre ca 10-11 ting for tcp og udp for alle portene , dvs 16 ting du må endre på.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...