Kirkeby Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har hadde et skjermkort der noe gikk galt, vifta ble skeiv og ting begynte å lukte svidd (bokstavlig talt). Så jeg sendte det inn til NetShop og fikk et nytt tilbake. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle få, for i produktbeskrivelsen stod følgende: "Forsendelse uten varenummer EN9600GT skjermkort." Jeg hadde ikke vert borti noe slikt før, så ble litt småirritert på tanken om de hadde sendt meg et dårligere. Ingen problem. De sendte et bra. "Asus EN9600GT Silent" er det fulle navnet. Det står også at det er vifteløst. Og det overrasket meg. Så jeg lurte på om noen kunne forklare meg hva som skjer når skjermkortet er vifteløst. Trenger jeg noe ekstra kjøling? Eller går ting som de skal av seg selv? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Da er det montert en større passiv kjøler på, du kan ikke klokke noe særlig før du evt ettermonterer en vanlig kabinettvifte. Men du må ikke, fungerer helt fint uten. Endret 14. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Mulig litt avansert lesing, men mulig det kan gi deg svar? http://www.overclock.net/faqs/115016-info-...tsink-work.html http://translate.google.com/translate?js=y...eat%2520is%250A Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Trenger jeg noe ekstra kjøling? Du bør ikke ha altfor dårlig gjennomstrømning av luft i PC-kabinettet - en vifte som blåser luft ut bak er ikke dumt, men det hadde kanskje vært enda bedre med en vifte som trekker luft inn i forkant og blåser den mot skjermkortet ... Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Takk for svar! Så kort sagt har de bare lagd større og flere kjøleribber som erstatter viften og de små kjøleribbene? Jeg har forøvrig en vifte forran, en bak og en rett over skjermkortet (i sidedøren på kabinettet), så jeg vil tro gjennomstrømmingen er god. @Svenni212000: Endelig kommer fysikk- og kjemitimene til nytte... Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jepp, en passiv kjøling er større, men teit å sende deg et slikt kort. Hva hadde du fra før? Vanligvis brukes disse kortene hos folk som er alergisk mot støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå