henhan10 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hei! Nå sitter jeg fortvilet på skole PCen min, dette fordi jeg ikke får koblet til nettet på min vanlige PC.Det står at jeg et koblet til men jeg får ikke opp denne jordkloden nede på oppgavelinjen. Jeg diagnostiserer dermed problemet og får beskjed om at "Det kan være problem med ett eller flere nettverkskort på denne datamaskinen" -> Koble til en kabel i nettverksadapteren Lokal tilkobling 2 -> Koble til en kabel i nettverksadapteren Lokal tilkobling -> Prøv å flytte datamaskinen til et annet sted og eliminer alle mulige støykilder Jeg har prøvd alle men ingen vill funke, jeg får heller ikke kommet på nett med kabel. Operativsystem: Windows Vista Nettverkskort: Forklar meg hvor jeg finner ut det, så skal dere få det. Takk for all mulig hjelp! Endret 14. oktober 2009 av henhan10 Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 hvis du har kjøpt PC fra en produsent, som dell eller HP, så går du på hjemmesiden demmers, å skriver inn modell på PC,(dell dimension 5500 eks) eller servicetagen (på dell slutter servicetaggen alltid med "J") så laster du ned nettverksdrivere og fjærner de gamle før du legger inn de nye. Hvis du ikke har produsent PC, kan du enten gå fysisk inn i PCn å sjekke hvis du har nettverkskort, men hvis du har nettverkskortet på hovedkortet, ser ser du etter navnet på det, enten fysisk, eller du kan laste ned PCwizzard 2008, som vil vise enhvær komponent i PCn din. Ellers kan Start -> Kontrollpanel -> administrative verktøy -> Datamaskinbehandling -> enhetsbehandling, så ser du etter nettverkskort der. MVH Sigurd Lenke til kommentar
henhan10 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Gode råd. Men jeg kan ikke komme meg inn på nette for å laste ned fra produsentens side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå