Gå til innhold

Secret Santa 2009 - Gi en julegave til en forumbruker!

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basert på de siste kommentarene så forstår jeg at denne listen kommer til å bli offentliggjort uansett hvilke argumenter som måtte komme frem. Selv om jeg heller mot at den ikke skal offentliggjøres så forstår jeg saken fra deres synspunkt også. Dette er første gangen jeg er med på Secret Santa, og jeg tenkte derfor at jeg skulle komme med forslag til hvordan vi (etter min mening) kan gjøre det enda mer gøyalt.

Det er ikke meningen å være vanskelig, og jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg kom med forslaget i utgangspunket.

Jeg lurer på hvilke grunner folk kan ha til at de ønsker "sterkt" å forbli anonyme.

Som tidligere nevnt så hadde jeg tenkt å lage noe ekstra ut av pakken min slik at den som får gave fra meg får flere "clues" i form av hint og gåter som peker tilbake til meg hvis h*n ønsket å finne ut hvem pakken kom fra. Slik jeg ser det hadde det blitt et slags "julemysterium" som både kunne vært morsomt og ikke minst spennende. Da måtte vedkommende også gått inn for å finne det ut, og ikke bare sjekke en spoiler i tråden.

Dere er VIRKELIG eksperter på å ødelegge det lille som finnes av god stemning her inne. :ermm:

Den kommentaren synes jeg virkelig var unødvendig. Her er det ikke snakk om å ødelegge julestemning, men å skape. Det det er snakk om (for min del hvertfall) er å gjøre det lille ekstra ut av for den personen som måtte motta pakke fra meg.

Legg listen i spoiler. De som ikke vil lese, leser ikke. Enkelt og greit.

Hvis flertallet ønsker dette så skal jeg selvfølgelig bøye meg etter det. Det er ikke meningen å være vanskelig på noen som helst måte og hvis forslaget mitt har fornærmet noen, så beklager jeg det.

Lenke til kommentar
*snip*

Som tidligere nevnt så hadde jeg tenkt å lage noe ekstra ut av pakken min slik at den som får gave fra meg får flere "clues" i form av hint og gåter som peker tilbake til meg hvis h*n ønsket å finne ut hvem pakken kom fra. Slik jeg ser det hadde det blitt et slags "julemysterium" som både kunne vært morsomt og ikke minst spennende. Da måtte vedkommende også gått inn for å finne det ut, og ikke bare sjekke en spoiler i tråden.

*snip*

Og det er jo ikke noe i veien for å gjøre dette. Listen blir jo ikke lagt ut julekvelden. Om personen har et stort ønske om å finne det ut, og vet det er sendt med hint, så vil h*n forsøke å finne det ut før januar. Om ikke personen gidder, kan h*n sjekke listen når den kommer i januar.

Og MrBjoern, om du bare er ute etter en tråd med happy happy stemning og ingen diskusjon, er du på feil forum. Man må få komme med innspill og meninger om man er enig/uenig med hva andre sier/foreslår i tråden. Så lenge det kommer noe konstruktivt ut av det, og ikke trolling, er det bare med på å legge et bedre grunnlag til neste års SS tråd.

Lenke til kommentar

Lain: Jeg forventer så absolutt ikke en happy happy tråd. Men jeg hadde virkelig håpet på noe annet enn sutring om at. "Jammen, det passer ikke meg!" "Jeg så ikke tråden før nå, og synes det er teit at jeg ikke får være med!" og "HVORFOR FIKK IKKE _JEG_ PM HVOR JEG BLE SPURT OM JEG VILLE VÆRE MED, JEG FIKK DET I FJOR SÅ!!" Det kan da umulig kalles konstruktivt.

Når det gjelder det at listene skal legges ut, ser jeg virkelig ikke problemet med det. Om noen vil legge litt ekstra arbeid i det, og hinte litt. Slik at man kan finne ut hvem ss-en er, før listene legges ut. Er det bare trivelig. Men å si at listene ikke burde legges ut, fordi enkeltpersoner vil gjøre noe annet ut av ss. Blir litt for dumt.

Jeg har ingen ting i mot et ss som er arangert bedre enn årene før. Og for å være erlig. Skal det vel ikke så mye til. Og der er jeg enig med deg Lain. Så lenge det er konstruktivt, og ikke trolling. Det har bare vært så alt for mye ukonstruktivt, syting og klaging i det siste. Til at jeg i det hele tatt klarer å tro det vil bidra til noe. I det hele tatt. :)

/rage

Jeg har nå bestemt meg for hva gaven til min lille nisseunge skal være. Tror personen vil bli fornøyd hvertfall. ^^

Lenke til kommentar

Jeg er enig at det kan være både spennende og mystisk å sende ved små hint og kanskje en liten rebus om hvem det var som sendte gaven. Og dette er noe jeg støtter.

Forslaget mitt er da at den som ikke vil at sin SS bare skal se på førsteposten hvem det er som sendte, så burde h*n kunne anonymiseres i den listen.

Lenke til kommentar
Forslaget mitt er da at den som ikke vil at sin SS bare skal se på førsteposten hvem det er som sendte, så burde h*n kunne anonymiseres i den listen.

Dette er en tradisjon, og da er det vel ikke optimalt å endre alle regler fra tidligere år. Hvis man ville holde seg anonym, kunne man like godt ha droppet leken.

Lenke til kommentar

Det hadde vært veldig morsomt å prøve å gjette seg frem til hvem som var sin SS.

Jeg foreslår at man legger en liten rebus-lapp med i pakken, slik at mottaker har noe å bryne seg på i jula. Hvordan de som allerede har sendt pakken skal gjøre er jeg litt mer usikker på...forslag?

Hvem som sendte til hvem kan kanskje avsløres på nyttårsaften, slik at man har noen dager til å gjette seg frem til sin SS på...

Lenke til kommentar
Altså, du gjør hva du vil. Kommer ikke til å lage noen regler om hva som må være med i pakken. Alle gjør det som passer dem best.

Vi kan ha det som en oppfordring til alle de som ikke enda har sendt om å gjøre det (altså ingen krav) Så kan vi heller se hva vi gjør til neste år (regner med at SS blir en tradisjon fremover også).

Men det hadde kanskje vært litt artig om du lagde en poll i førstepost om hva folk mener om et slikt opplegg.

...et eksempel;

"Vil du vite hvem din SS er, og avsløre din identitet til din mottaker"

*Nei, det er en grunn til at det heter SS!

*Ja, men bare som en spoiler i førstepost.

*ja, og det hadde vært morsomt å prøve å gjette seg frem til det gjennom f.eks en rebus

*samma for meg, jeg er bare her for å få og gi pakker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...