Gå til innhold

Secret Santa 2009 - Gi en julegave til en forumbruker!

Latias

Anbefalte innlegg

Må vel være lettere å køpe til en person du kjenner vel? Siden du sikkert vet hva slags interesser, evt. musikksmak o.l. , personen har. Eller kjenner du ikke personen så godt?

Jo, jeg vet nok til å vite hva som passer, men jeg kan ikke se det er noe vedkommende åpenbart har bruk for eller ønsker seg som ikke koster skjorta. Annet enn det denne personen har skrevet i ønskelistetråden, da, men det blir så dølle gaver. :p

Men mennesket vet jo ikke at du er dets Secret Santa? P: Du kan jo kjøpe hva som helst uten at det betyr noe?

I utgangspunktet, ja. Jeg legger nok bare unødvendig mye prestasjonspress på meg selv nå, i og med at jeg ikke kommer til å slippe unna med en random gave når jeg kjenner vedkommende. Men det ordner seg nok, jeg har et par ideer. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men mennesket vet jo ikke at du er dets Secret Santa? P: Du kan jo kjøpe hva som helst uten at det betyr noe?

Det er akkurat det som er et av problemene med at det skal legges ut en liste over hvem som skal gi til hvem. Det betyr jo faktisk noe når vedkommende kan finne ut hvem du er. Jeg hadde tenkt å gjøre gaven min skikkelig mystisk og legge igjen ymse hint som kunne blitt sport tilbake til meg hvis vedkommende hadde lagt litt vilje i undersøke nærmere, men det er jo ikke noe poeng i det nå.

edit:skriveleif

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Er du redd personen du skal gi gave til ikke blir fornøyd, og kommer etter deg med balltre?

Ellers er det vel bare opp til hver enkelt om de ønsker å si hvem de er. Jeg kommer til å skrive real life navn på ifra på pakken, om personen klarer å finne ut hvem jeg er på forumet ut ifra det, fortjener personen å vite det. Men ser ikke helt for meg at folk gidder å legge enormt med krefter i å lete opp sin SS.

En liste ifra Latias derimot er jeg enig i at ikke burde legges ut. Om det ikke er en stor enighet om det i tråden. Men bør vel uansett vente til januar med evt publikasjon av denne.

Lenke til kommentar
Kan ikke personen som mottar gaven selv spørre om hvem som var h*n SS, hvis man vil vite hvem det var. Så får det være opp til SS om h*n vil røpe sin identitet... ;)

Nei, det synes jeg ikke. Jeg ble med på dette med utgangspunkt i at jeg skulle få vite hvem min SS var. Om vedkommende da vil være en rakker og ikke si det, kommer det til å gå veldig, veldig galt.

Lenke til kommentar
Det beste er at jeg setter opp en liste i førsteposten ved nyttårstider. De som vil vite hvem personens SS er, kan sjekke førsteposten. Den som vil holde det secret, kan holde seg unna posten. ;)

Støttes. Ingen burde ha noe å skjule. Regner med at det bare blir ei liste med nicks.

"lain - Latias"

"Latias - TheMartine"

Der første er hvem som gav gaven. F.eks

Lenke til kommentar
Det beste er at jeg setter opp en liste i førsteposten ved nyttårstider. De som vil vite hvem personens SS er, kan sjekke førsteposten. Den som vil holde det secret, kan holde seg unna posten. ;)

Støttes. Ingen burde ha noe å skjule. Regner med at det bare blir ei liste med nicks.

"lain - Latias"

"Latias - TheMartine"

Der første er hvem som gav gaven. F.eks

Kommer bare til å sette opp en liste med navn, der alle sender til nestemann, og siste mann sender til den som er først.

Lenke til kommentar

Jeg synes allikevel at vi burde ta en demokratisk avgjørelse på hvordan dette skal gjøres. Selv om ingen nødvendigvis har "noe å skjule", så er det fremdeles Secret Santa, og ikke Temporarily Secret Santa som ble nevnt av TheMartine lenger oppe i tråden.

Selv om denne listen blir lagt i en spoiler, så synes jeg det fremdeles er for lettvint i forhold til å faktisk ta seg bryet med å finne ut av hvem sin egen SS er ved å undersøke hint eller lignende som har blitt sendt med i pakken.

evt. la de med sterkt ønske om å forbli anonyme bli sensurert fra listen.

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...