Latias Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Så flertallet bestemmer når det passer deg, og du bestemmer når det passer deg? Way to go! Flertallet kan ikke bestemme alt heller. Da hadde nok hele greia blitt ganske kaotisk. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har du et problem med det, er det bare å melde deg av Saklig. Jeg har ingenting i mot at MSg blir med, hvis det er det flertallet ønsker - men jeg har veldig mye i mot måten det trumfes gjennom på. Du mener altså at det er rettferdig? Flertallet kan ikke bestemme alt heller. Da hadde nok hele greia blitt ganske kaotisk. Kaotisk? Ehnei. Det er jo ikke snakk om polls for "Skal bruker X få være med", "Skal vi kaste ut bruker Y?". Eller små og praktiske ting som "Skal vi kreve at alle må bekrefte at de fortsatt er med?", som det ikke er uenighet om. Det er der det er tydelig uenighet at det er aktuelt å høre med flertallet, f.eks. her - "Skal utestengte brukere få være med?". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har du et problem med det, er det bare å melde deg av Saklig. Jeg har ingenting i mot at MSg blir med, hvis det er det flertallet ønsker - men jeg har veldig mye i mot måten det trumfes gjennom på. Du mener altså at det er rettferdig? Nei, men det er en gang Latias som styrer. Dette er ikke et offisielt diskusjon.no-arrangement, men et privat arrangement som Latias styrer. Så som sagt, har du et problem med hvordan det styres, så er det bare å ikke være med. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Damn. Er det rart jeg ikke henger mye på diskusjon.no lenger? Halve tråden består av syting og klaging over ditten og datten. Hvorfor skal ikke brukere som har vært her under ett år få være med? Fordi de ikke er en "del av gjengen"? Skal det samme argumentet brukes om brukere som har blitt permbannet etter at de meldte seg på. "De er ikke en del av gjengen" lenger? Dere er veldig flinke til å gjøre noe som kan bli veldig trivelig, til noe som bare blir et ork og en stor nedtur. For min del blir det veldig lite trivelig å gi en gave til noen som bare klager over hele opplegget. Ta dere litt sammen folkens. Hele greien med secret santa er å glede noen. Ikke skape mest mulig kvalme på veien. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Applauderer MrBjoern for det beste innlegget på lenge. Nei, men det er en gang Latias som styrer. Dette er ikke et offisielt diskusjon.no-arrangement, men et privat arrangement som Latias styrer. Her er vi grunnleggende uenig. Det er et arrangement som har blitt en tradisjon over flere år, da mener jeg det er feil å si trådstarter et gitt år bestemmer noe mer enn de andre som deltar. @MrBjoern: Men når det gjelder hvorfor det f.eks. skal være en grense på hvor lenge man har vært medlem, så handler jo det ikke om å være vanskelig, men to ting slik jeg ser det: 1) man kan ikke registrere seg for å få en gratis gave, uten å gi noe igjen, og 2) det er større sjanse for at en som melder seg inn for SS eller bare generelt er fersk er en "døgnflue", som glemmer hele forumet og SS. Det er på ingen måte noen selvfølge at det er slik, men det er mye større sjanse for det enn en som har vært aktiv over lang tid. Det er altså saklig begrunnet, og har ingenting med "gjengen" å gjøre - f.eks. for min egen del, har jeg vært medlem lenger enn veldig mange andre SS-deltakere, men poster lite i "Sosialt", og er ikke "en del av gjengen". Men jeg er da fremdeles et aktivt medlem. Når det gjelder permanent utestengte, så er det jo at de er "fratatt forumtilbudet", som det kalles. SS er jo for Diskusjon.no-brukere. Men jeg har ikke sterke meninger om denne konkrete saken, kun at det trumfes gjennom når flere tydelig ga uttrykk for at de syntes det var feil å la de som ikke lenger er medlemmer være med. Når det er sagt - hvis Latias & co fremdeles mener at det er riktig å gjøre det slik, så skal jeg ikke blande meg mer. Setter strek for debatten for min del, slik at vi i stedet kan konsentrere oss om valg av gave og glede oss til jul. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 EDIT: On another note, jeg vurderer å melde meg på.Do it. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvorfor skal ikke brukere som har vært her under ett år få være med? Fordi de ikke er en "del av gjengen"? Dere er veldig flinke til å gjøre noe som kan bli veldig trivelig, til noe som bare blir et ork og en stor nedtur. For min del blir det veldig lite trivelig å gi en gave til noen som bare klager over hele opplegget. Ta dere litt sammen folkens. Hele greien med secret santa er å glede noen. Ikke skape mest mulig kvalme på veien. What he said. Kva er sjansen for at eg er ein som 1) registrere seg for å få en gratis gave, uten å gi noe igjen, og 2) det er større sjanse for at en som melder seg inn for SS eller bare generelt er fersk er en "døgnflue", som glemmer hele forumet og SS. Med over 200 innlegg, og medlem i 4 månadar, vil eg påstå at eg ikkje gløymer forumet, eller er så frekk at eg ikkje gir gåve tilbake. "Aldersgrense" på SS virkar berre for dumt. No meinar eg ikkje at eg vil bli påmeldt om eg får lov, det må nok oppklarast med mora i huset først Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Nå skulle man vel egentlig tro at folk som ikke har forum bruker stiller på lik linje som de som ikke har vært medlem 1 år. Men det viser vel bare at om man er med i "gutteklubben grei", ordner ting seg selv. Man kan jo lure på hvorfor man gjør noe ekstra for en bruker, men nekter plent å fire litt på reglene for en annen. Jeg for en, er for å holde seg til reglene som er satt, og heller ikke la non aktive forum medlemmer delta. Ikke at jeg forventer at noen gidder å høre på det, jeg er nok ikke med i den kule gjengen. Edit: Det er et arrangement som har blitt en tradisjon over flere år, da mener jeg det er feil å si trådstarter et gitt år bestemmer noe mer enn de andre som deltar. For å kommentere, så burde det vel sånn sett egentlig vært faste regler for hvordan det skal håndteres. Og ikke at den første og beste (no offence Latias) som ønsker å leke diktator får bestemme reglene som h*n ønsker. Endret 20. november 2009 av lain Lenke til kommentar
n4w Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Så flertallet bestemmer når det passer deg, og du bestemmer når det passer deg? Way to go! Han har da tatt initiativet til å starte opp tråden, have he not? Hvis du ikke liker det, lag din egen tråd i 2010. Jeg ser ikke hvorfor dere krangler over at MSg vil være med. Han har da vært et medlem på forumet selv om han er blitt bannet? Damn. Er det rart jeg ikke henger mye på diskusjon.no lenger? Halve tråden består av syting og klaging over ditten og datten. Hvorfor skal ikke brukere som har vært her under ett år få være med? Fordi de ikke er en "del av gjengen"? Skal det samme argumentet brukes om brukere som har blitt permbannet etter at de meldte seg på. "De er ikke en del av gjengen" lenger? Dere er veldig flinke til å gjøre noe som kan bli veldig trivelig, til noe som bare blir et ork og en stor nedtur. For min del blir det veldig lite trivelig å gi en gave til noen som bare klager over hele opplegget. Ta dere litt sammen folkens. Hele greien med secret santa er å glede noen. Ikke skape mest mulig kvalme på veien. I agree to this above. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg synes forumledelsen bør sette retningslinjene for fremtidige SS-tråder. Før vi vet ordet av det, har vi neste år kanskje en tre-fire forskjellige SS-tråder, laget av folk med forskjellige syn på kriterier osv. Er det egentlig noe som hindrer meg i å lage en nå? Annet enn at sikkert ingen ville meldt seg på, da Det blir for dumt hvis reglene skal forandre seg fra år til år, avhengig av hvem som først laget årets tråd.. Synes det har gått ganske greit her en stund, men det begynner å skli ut litt nå.. Jeg aner ikke hvem MSg er, men om vedkommende virkelig er permbannet fra forumet bør jo det automatisk føre til diskvalifisering fra SS. Om gutteklubben Brun på Tuppen skal styre showet blir det vanskelig for oss som ikke er med å føle oss som en fullverdig del av fellesskapet. Og de som har blitt nektet deltakelse av andre grunner vil jo føle seg enda mer utenfor når det blir gitt dispensasjon til enkelte. I og med at dette er blitt en tradisjon på forumet, bør det settes permanente retningslinjer, og dette har i mine øyne administratorene/ moderatorene de beste forutsetningene for å ta seg av. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg aner ikke hvem MSg er, men om vedkommende virkelig er permbannet fra forumet bør jo det automatisk føre til diskvalifisering fra SS. Om gutteklubben Brun på Tuppen skal styre showet blir det vanskelig for oss som ikke er med å føle oss som en fullverdig del av fellesskapet. Og de som har blitt nektet deltakelse av andre grunner vil jo føle seg enda mer utenfor når det blir gitt dispensasjon til enkelte. Så du klarer ikke se av en plass til en forumbruker som for øyeblikket er permbannet? Det er jul vi snakker om. Vi er da ikke så egoistiske at vi ekskluderer personer fordi de ikke er til stedet akkurat her og nå? Han skal da gi gave han også? Jeg ser ikke problemet deres. Som sagt, det er jul. Alle skal inkluderes, hvis de vil. Og de som vil skal bli respektert for å være med, ikke bli utstøtt fordi man for øyeblikket er på perm. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg aner ikke hvem MSg er, men om vedkommende virkelig er permbannet fra forumet bør jo det automatisk føre til diskvalifisering fra SS. Om gutteklubben Brun på Tuppen skal styre showet blir det vanskelig for oss som ikke er med å føle oss som en fullverdig del av fellesskapet. Og de som har blitt nektet deltakelse av andre grunner vil jo føle seg enda mer utenfor når det blir gitt dispensasjon til enkelte. Så du klarer ikke se av en plass til en forumbruker som for øyeblikket er permbannet? Det er jul vi snakker om. Vi er da ikke så egoistiske at vi ekskluderer personer fordi de ikke er til stedet akkurat her og nå? Han skal da gi gave han også? Jeg ser ikke problemet deres. Som sagt, det er jul. Alle skal inkluderes, hvis de vil. Og de som vil skal bli respektert for å være med, ikke bli utstøtt fordi man for øyeblikket er på perm. Tror grunnen til at enkelte reagerer, er jo at regelen om minst 1 års medlemskap håndteres strengt. Blir nærmest som at reglene er kun til for å følges om man ikke har innsidekontakter. Nå vet jeg ikke HVORFOR den påpekte brukeren ble utestengt i 100 år eller hva det var, men jeg vil påstå at man bør likestille utestengte brukere med de som ikke har vært medlem i 1 år. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Nå har MSg vært her siden 2007, så da har det vel ingenting å si? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 For å være helt erlig. Faller de fleste argumente lett igjennom her. Forumbrukere som ikke har vært medlem i et år. Er døgnfluer som glemmer hele ss. Vel, se på meg. Jeg har vært her i mange år, og er mindre aktiv på forumet enn de fleste som har vært her under et år. Det å bare anta at brukere bare melder seg på for å få en gratis gave, blir også for dumt. Angående MSg, skal jeg ikke si for mye. Men jeg er vel ikke den eneste som ser at hele tråden begynner å bli preget mye av hvem det er som er den "harde kjernen" og hvem som ikke er det. Og at dette skal ha mye å si for hva som skjer videre, og hvem som får være med. Om dette her blir en gjenganger i årene fremover, er det nok ganske så sikkert at dette blir mitt siste Secret Santa. Way to go folkens. La oss diskutere hva som er positivt med SS, fremfor alt det negative nå. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som meldte meg på det her for å gjøre noe som kunne bidra til noe positivt i hverdagen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Drit i å krangle, gutter. Opprett en egen SS-tråd i tilbakemeldingsforumet, hvor dere ønsker at det til neste år skal være en offisiell Secret Santa-tråd fra forumet sin side. Jeg tipper forumledelsen er villig til å gjøre en innsats. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Drit i å krangle, gutter. Opprett en egen SS-tråd i tilbakemeldingsforumet, hvor dere ønsker at det til neste år skal være en offisiell Secret Santa-tråd fra forumet sin side. Jeg tipper forumledelsen er villig til å gjøre en innsats. Er med på den ... Har ikke engang gidda å lese den siste sida pga. all kranglinga ... Lenke til kommentar
fox Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 WORD!!! Herr Brun har rett, han. Vennligst begynn å klage og diskutere der om neste år og framover. Men nu bestemmer Latias, han påtar all ansvaret her. Vær litt takknemlig og bidra heller med glede her i SS-tråden. Nu nærmerer jula seg, jeg ser utrolig mye fram til det. Håper at dere får en riktig god jul, får masse fine gaver og eter god mat. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 "Er du ikke snill, kommer ikke nissen med pakke til jul" ...Den reglen er jeg vokst opp med (selv om jeg ikke har opplevd at nissen ikke har gitt meg pakker da..hehe) ...en ting til... Hvorfor er det bare snakk om gutter, har spurt før tror jeg, men er ikke SS beregnet for alle (jenter og gutter)? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 "Er du ikke snill, kommer ikke nissen med pakke til jul" ...Den reglen er jeg vokst opp med (selv om jeg ikke har opplevd at nissen ikke har gitt meg pakker da..hehe) ...en ting til... Hvorfor er det bare snakk om gutter, har spurt før tror jeg, men er ikke SS beregnet for alle (jenter og gutter)? Tror ikke kjønnsnøytraliteten er tatt inn i bildet her nei LATIAS! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 ...en ting til... Hvorfor er det bare snakk om gutter, har spurt før tror jeg, men er ikke SS beregnet for alle (jenter og gutter)? Det er flere jenter med også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå