cyclo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Men da kan man jo spørre seg nå i ettertid da om denne simple firewall som ble inkludert var starten på noe "take over strategi" fra Microsoft som "noen" 3.parts selskaper fryktet eller ikke. Svaret på det blir naturligvis nei. Om det var det eller ei spiller, i mine øyne, ingen rolle. Særlig med tanke på at dette er en bransje som i all hovedsak lever av at Microsoft har gjort for lite med tanke på sikkerhet tidligere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Problemet er at det er bransjer som har fått seg et "kunstig" levebrød , dette basert på at windows har vært for lett å bli kompromittert. Blir nesten på samme måte et liten bygd i Norge som sysselsetter x antall personer i en bedrift for å lage aluminiumsfelger og støtfangere til Saab. Hele deres forretning er basert på "en" annen produsent. Klart at disse 3.parts firewall/antivirus/security sw til windows produsentene blir nervøse ved lanseringer av nye OS fra Microsoft. Men de har selv satt seg i den situasjonen. En produsent som har sine kunder enten de lager komfyrer,biler eller vaffeljern må sørge for å holde på de kundene de har og hvis mulig skaffe seg nye. Det er i hovedsak den forretnings strategi som gjelder for alle. Produsentens motiv/strategi om du kan kalle det det er bla: 1) Tjene penger til sine aksjonærer + på bok. 2) Beholde eksisterende kunder og gjerne få nye. 3) Ha fornøyde kunder Hvordan oppnår de pkt 2 & 3. Den nye modellen må være bedre enn den forrige. Produktet må være robust i sin levetid. Kundene må være fornøyde med sitt kjøpte produkt for at de skal kjøpe nytt eller nye produkter fra samme produsent. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (ennå... det kommer vel i fremtiden, slik som brannmuren i windows xp) Brannmuren trengs. Skru av brannmuren på en XP install og la den stå. Den over død/infisert og mer til etter noen minutter(MANGE skrekkhistorier på dette). Jeg har prøvd dette på en PC, der ble det virus Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 TEE, kan du forklare meg hvorfor du blåser liv i denne delen av diskusjonen? Det er akkurat nå du som er hovedårsaken og kilden til avsporing. Jeg postet min erfaring med MSE, som artikkelen tråden er knyttet til handler om. Kapteinen beskyldte folk for avsporing, uten at jeg har sett en eneste post fra ham som kommenterer testen av MSE som tråden faktisk skal handle om. Derfor spurte jeg om han hadde noen kommentar om det som faktisk er topic for denne tråden. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Tråden er ryddet for en rekke personangrep og mer eller mindre beviste forsøk på å dra tråden off topic. For enkelte har dette nå fått alvorlige konsekvenser. Hold det saklig, over beltestedet og på tema framover folkens! (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg lastet ned programmet nå, bare for å sjekke, ikke store filen rundt 8,5MB og må si jeg er ganske fornøyd. Ikke testet det sikkerlig enda, men oppdatert og fått den oppe å kjøre. Det eneste jeg ikke likte var at Microsoft klarte å skru på automatiske oppdateringer når jeg installerte programmet, det er nå skrudd av da jeg foretrekker å gjøre dette manuelt. Programmet virker ressursvennlig og funksjonelt. Bra. Endret 24. oktober 2009 av Robert Korreksjon. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hadde du AVG og MSE innstallert samtidig? Neida, avinstallerte AVG først Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Noen som kan si meg hvordan jeg kan laste dette ned. Før kunne jeg finne siden gjennom Google, men nå får jeg opp at den ikke er tilgjengelig i mitt land! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Noen som kan si meg hvordan jeg kan laste dette ned. Før kunne jeg finne siden gjennom Google, men nå får jeg opp at den ikke er tilgjengelig i mitt land! Her: http://www.microsoft.com/security_essentia....aspx?mkt=en-us Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Noen som kan si meg hvordan jeg kan laste dette ned. Før kunne jeg finne siden gjennom Google, men nå får jeg opp at den ikke er tilgjengelig i mitt land! Må forresten lastes ned med annen netleser enn IE, som Firefox eller Chrome Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Laster ned fra linken jeg postet med IE jeg . Hva mener du ? Endret 5. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Firefox og Chrome suger jo. Må jo laste det ned med IE! Takk btw. Endret 5. november 2009 av Sveinung Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Her er direkte nedlastings linker MSE Us-English Last ned med hvilken browser du vil. Vista/Win7 64bits http://download.microsoft.com/download/A/3...-vista-win7.exe Vista/Win7 32bits http://download.microsoft.com/download/A/3...-vista-win7.exe Windows XP 32bits http://download.microsoft.com/download/A/3...re-en-us-xp.exe Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 På mitt institutt brukes F-Secure Antivirus, antakelig fordi NTNU har betalt for det. Men nå har jeg blitt veldig lei av at F-Secure tar opp mer enn 300MB av minnet - så det er kanskje på tide å prøve MSE... Laster det ned nå. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Vet at Avast har noe som heter boot-time scan som jeg var veldig fornøyd med iallefall. (skanner pcen før den starter opp) Gjør MSE opp for det egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå