Gå til innhold

Hvordan stenges ICMP Ping?

Anbefalte innlegg

Tok Symantec sin sikkerhets sjekk. Alt ser bra ut bortsett fra ICMP Ping som er åpen.

"Ping. Ping is a network troubleshooting utility that asks your computer to acknowledge its existence. If your computer acknowledges its existence, more hackers will see it."

Årsaken til at jeg vil stenge er at jeg har blitt plaget av en fyr fra Tyskland den siste uken, og etter særdeles hektisk aktivitet de siste timene, vil jeg gjøre alt jeg kan for å beskytte min maskin og mine data.

For ordens skyld: har oppdatert win. Har også oppdatert NIS, Spybot S&D og Ad-aware (som kjøres jevnlig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje NIS har en innstilling for å ikke svare (echo-reply)?.

Har du fast linje med en router/firewall så stanser du ping der.

Om det er en tysker som driver å pinge deg når du har forskjellige IP'er på wan, kan det hende at du har ett lite problem på gang. Har du NAV med i NIS paken?

Nullstill NIS og sett opp reglene for internett tilgang på nytt(bekreftelse fra deg før tilgang gies).

Lenke til kommentar

Det jeg nå har gjort er å blokkere IP hans i NIS. Skulle jo ha gjort det for lenge siden. Men uansett, det ser ut til å virke. Har ikke hatt angrep på snart et døgn.

Har fast linje fra NextGenTel med Netopia router. Noen som vet hvordan jeg blokkerer ping der evt. side med oppskrift på hvordan det gjøres?

Og ja, jeg har også Norton AntiVirus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...