AQXFLD9 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ute etter en "sikker" lagring av dataene mine, og ser derfor etter en 2-disk NAS som jeg kan putte 2x1TB eller 2x1.5TB disker i, og kjøre RAID-1 (speiling). Det finnes bare så altfor mange å velge i, og det virker som om ytelsen varierer, spesielt i raid. Noen som har noe tips til en enhet som funker greit? Det skader ikke om den har OK grensesnitt og kan kjøre web/FTP-server og torrentklient. Den kan gjerne kjøre Linux og ha ssh/telnet-mulighet. Finnes det noen slike bokser som også kan være medieavspiller mot TVen, eller må jeg ha en separat boks til det? I dag brenner vi ut mye film/serier eller bruker USB-stick i DVD-spilleren. Hadde vært greiere å spille det rett fra nettverket... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tviler på at NAS og mediaspiller finnes som et kombinert produkt. NAS bokser bråker gjerne en god del (vifte), de bør gjemmes unna. Ikke noe å ha i stua. Har selv en Synology DS-207. Den fungerer greitt nok, har mange funksjoner som jeg ikke har brukt. Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Sant nok. Kommer nok til å sette den i patcheskapet sammen med routeren. Men det hadde jo vært kjekt å velge en enhet som er kompatibel med DNLA eller hva det nå heter i TVene... 207 er vel ikke i salg lenger, men ser den har fått dårlig på performance. Ser at man må opp på 2695,- for å få en 2-disk Synology som gir litt ytelse, så da blir det fort fire lapper før man er i mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå