Gå til innhold

God 2-disk NAS og evt. medieavspiller?

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en "sikker" lagring av dataene mine, og ser derfor etter en 2-disk NAS som jeg kan putte 2x1TB eller 2x1.5TB disker i, og kjøre RAID-1 (speiling). Det finnes bare så altfor mange å velge i, og det virker som om ytelsen varierer, spesielt i raid. Noen som har noe tips til en enhet som funker greit?

Det skader ikke om den har OK grensesnitt og kan kjøre web/FTP-server og torrentklient. Den kan gjerne kjøre Linux og ha ssh/telnet-mulighet.

Finnes det noen slike bokser som også kan være medieavspiller mot TVen, eller må jeg ha en separat boks til det? I dag brenner vi ut mye film/serier eller bruker USB-stick i DVD-spilleren. Hadde vært greiere å spille det rett fra nettverket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok. Kommer nok til å sette den i patcheskapet sammen med routeren. Men det hadde jo vært kjekt å velge en enhet som er kompatibel med DNLA eller hva det nå heter i TVene...

207 er vel ikke i salg lenger, men ser den har fått dårlig på performance. Ser at man må opp på 2695,- for å få en 2-disk Synology som gir litt ytelse, så da blir det fort fire lapper før man er i mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...