abene Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Med Wikireader i lomma kan du ta med deg Wikipedia overalt. Les mer Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Fin sak og snike med seg på prøver det ja^^ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 blir vell bedre og bare laste ned en kopi av normale wikipedia i html siden laptop blir mer og mer vanlig i skolen. men var imponerende krymping av filene da, fra nærmere 27gb til et 4gb minnekort. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Er det mulig å få lasta ned hele wikipedia til pc'en? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Det første som slår meg er at dette er en av de bedre gavene du kan gi til familie og venner av den generasjonen som ikke har en nettleser tilgjengelig daglig. Med andre ord de som faktisk har et encyclopedi i bokhylla og faktisk bruker det aktivt. Det eneste problemet med det er at den samme gjengen hadde nok mest ønsket norsk språk på artiklene. Aleksmy! skrev: Er det mulig å få lasta ned hele wikipedia til pc'en? http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia_database Endret 14. oktober 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Minner veldig om Hitchhikers guide the galaxy! Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nå kan man bruke wikipedia med selv den enkleste mobiltelefon (via Opera Mini), så da føler jeg poenget med denne er borte. Hvorfor dra på to dingser når man klarer seg med en? Eneste fordelen er at denne fungerer offline, men hvor ofte er det man ikke er på nett? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Lurer litt på om Wikipedia tjener noe på dette. Selv om det er åpen lisens syns eg det hadde vært "fair" av Openmoko å gi litt av fortjenesten som donasjon til wiki. Ut i fra spesifikasjonene så gjetter eg litt på at den ikke er så altfor dyr å lage. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ser heller ikke helt poenget med denne. En hver person med en mobiltelefon kan jo surfe enkelt og greit på Wikipedia og alt annet vedkommende måtte ønske. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 de gangene jeg er innom wikipedia er det stortsett for en skisse etc, blir vell labert med skisser på den saken der har de krympet ned sidene fra 27gb til 4gb Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nei takk, den er for dårlig. For det første får man kun 3,5 av 14,2 millioner artikler, trolig ingen på norsk. For det andre får man ikke sett fargebilder, diagrammer, lydklipp, video osv. Nei, takke meg til Wikipedia på mobilen eller minibærbar. Eller rett og slett klare meg uten Wikipedia når jeg er på fjelltur o.l. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Et år på to AAA-batterier... Det er jaggu grunn god nok til å skaffe seg en. Gi hackerne en måned eller tre så får du sikkert mulighet til å finstille hva du skal ha på kortet ditt også (artikler på engelsk, tysk og nordiske språk for mitt vedkommende.) Lenke til kommentar
multisync Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Damn it, hvorfor kunne ikke denne kommet for et år eller to siden... På skolen for tiden kan vi somregel bruke ALLT av kilder, eneste begrensningen er ikke nett (men kan jo skrive ut ting som står der osv. dagen før og ta med) og ikke telefon... Denne hadde jo vært genial på skriveoppgaven jeg hadde om amrikanske historie sånn for å kryssjekke fakta Edit: eller som det ble nevnt litt over, så kunne jeg vært smart nok til å lagre wikipedia på det lokale, men det tenkte jeg ikke på... Endret 14. oktober 2009 av multisync Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kahuna skrev: Et år på to AAA-batterier... Det er jaggu grunn god nok til å skaffe seg en. Gi hackerne en måned eller tre så får du sikkert mulighet til å finstille hva du skal ha på kortet ditt også (artikler på engelsk, tysk og nordiske språk for mitt vedkommende.) Du får jo fortsatt svært lite ut av bilder, animasjoner og liknende da :/ Dessuten gjennstår det å se om den blir populær nok til at noen i det hele tatt gidder å prøve å modde den.. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hadde vore greit og få denne slik at du kune ha den på mobilen då det ikkje er lenge før 4 gb. bare er ein liten bit av det du har på ein mobil. 4 gb. høyres alikevel merkeleg ut vis du får med bilder og!!!!??? Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bruksområdet er vel gjerne hvis man er utenlands hvor mobiloppkobling er for dyrt, eller i områder der mobiloppkobling er ustabil eller med lav båndbredde. Har definitivt en nytteverdi, men uheldig at den ikke har med media. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Wikipedia har eksistert i årevis i offline utgave for Windows Mobile. Jeg har hatt det i flere år, både engelsk og norsk utgave. Google TomeRaider hvis noen vil vite mer. Jeg ser at TomeRaider nå fås til følgende platformer: Android, Windows Mobile, Pocket PC, Palm OS, Psion og Symbian. Det er visst bare iPhone som ikke har mulighet for offline Wikipedia Edit: Det finnes visst et godt alternativ til iPhone også: http://www.haukap.com/wiki2touch/ Endret 14. oktober 2009 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Simen1 skrev: Nei takk, den er for dårlig. For det første får man kun 3,5 av 14,2 millioner artikler, trolig ingen på norsk. For det andre får man ikke sett fargebilder, diagrammer, lydklipp, video osv. Nei, takke meg til Wikipedia på mobilen eller minibærbar. Eller rett og slett klare meg uten Wikipedia når jeg er på fjelltur o.l. Jeg trodde Simen1 VAR wikipedia jeg Lenke til kommentar
G Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har tro på at dette kunne vært greit på en av Apples enheter ja. Har tilgode å skaffe meg en eneste dings laget av Apple ennå. Men det frister jo mer og mer. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Jeg dro da med meg wikipedia på minnepenn på eksamen, brukte da et par artikler der også, i alle fall når jeg skrev norsken i 3 klasse. en fordel med data finnes jo da, brukte det også på kjemieksamen når jeg var usikker på et par småting med salter og lignende. Greit med alle hjelpemidler på eksamen i grunn, tror ikke jeg hadde klart karakteren jeg fikk på noen av de to eksamenene uten. Endret 14. oktober 2009 av xaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå