kasjaa Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Jeg er helt "grønn" når det gjelder laptoper......... Derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med råd og tips når det gjelder å finne frem til den "beste" laptopen til ca. 10-12.000,-? Den skal brukes til spill for mine barn, lagring av musikk og bilder. Og ønsker en maskin som ikke er "utgått" i løpet av 1-3 år. Det er fint om dere da evt kan sende linker / spesifikasjoner som vil gjøre det lettere for meg å bestille en når jeg endelig får bestemt meg! :-) Takk for hjelpen så langt! :-) Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Håper ikke ungene dine spiller så mye spill med virus som jeg gjorde/gjør. For mamma har en pc som nesten bare jeg brukte, den var på reprasjon et par ganger, vi har vell hatt den i 3-4 år. Så den selges ikke lengre, men de fleste bærbare er utslitte etter noen år? Jeg har nå kjøpt min egen, den er ett år, men jeg har hatt mye problem med virus. Så hvor lenge den holder kommer egentlig litt ann på hva ungene dine spiller osv. Selv var jeg innpå masse sider med virus (med uvitenhet) da:P Har du forresten noen merker du ønsker å ha. Du har egentlig ikke sagt om ungene spiller spill som Age Of Empire eller World Of Warcraft eller om de bare er på www.123spill.no, www.kongregate.com eller www.1001spill.no osv.. Kunne du gitt litt mer info om det? Er en del forskjell på AOE og 123spill. Endret 14. oktober 2009 av mini097 Lenke til kommentar
kasjaa Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei igjen! Barna spiller blant annet SIMS2. Supreme Commander, Fear Cry..... Kjedelig om laptopen skulle knele, hakke osv bare pga et spill.Og selvfølgelig også www.123spill.no, www.kongregate.com eller www.1001spill.no osv.. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Hei igjen!Barna spiller blant annet SIMS2. Supreme Commander, Fear Cry..... Kjedelig om laptopen skulle knele, hakke osv bare pga et spill.Og selvfølgelig også www.123spill.no, www.kongregate.com eller www.1001spill.no osv.. Nå er jeg ikke noen spesialist på spill, men det ser ut som rimelig greie spill som ikke krever ekstreme ytelser. Fant nettopp en HP Pavilion HDX16-1100EO C2D P7450 16" 4GB 320GB GF9600 WLAN VHP som tidliger kostet kr 11.750 hos NetShop, og som nå er nedsatt til kr 8.995. Her litt om grafikkortet som sitter i den. Ellers burde du få en heftig konfigurert Multicom Compal KHLB2for kr 12.000 ;-) Endret 18. oktober 2009 av Protest Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hvilken skjermstørrelse snakker vi om? Er usikker på om du mente Far cry, eller om du mente fear. Om det er snakk om farcry 2 er det vel uaktuelt med noe under 15", men det spørs jo om maskinen skal flyttes rundt hjemme, og kanskje skal med i bilen på vei til en venn, eller om den skal med på skolen daglig. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 [qoute]Barna spiller blant annet SIMS2. Supreme Commander, Fear Cry.....[/qoute] Etter som jeg ser det så mener du Far Cry, for jeg fant ingen spill som heter Fear Cry. Ettersom jeg er temmelig sikker på at Far Cry, så er nok det som krever mest. Så er dette det som kreves for å drive OS: Win XP/Vista CPU: PIV 3.2Ghz RAM: 1Gb RAM (2 Gb Vista) Video card memory: 256 Mb Pixel shaders 3.0 Disk space required : DirectX®: 9.0c Skal se om jeg finner noen bra PC. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=165651 Denne koster 12999 og har ATI 4670M grafikk løsning og vil klare FarCry v2 (som er det mest krevende på lista) med akeptabel ytelse. Men er ikke særlig "bærebar" med sine over 4kg. Notebookcheck er en av de beste ressuresene som finnes mtp på spill ytelse på ulike bærebare plattformer. http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 I det "øvre" pris-sjiktet har du jo denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495462 Kraftig prosessor, mye lagringskapasitet, blu-ray og et relativt kraftig skjermkort som kjører det meste i grei stil. Lenke til kommentar
kasjaa Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei igjen!Barna spiller blant annet SIMS2. Supreme Commander, Fear Cry..... Kjedelig om laptopen skulle knele, hakke osv bare pga et spill.Og selvfølgelig også www.123spill.no, www.kongregate.com eller www.1001spill.no osv.. Nå er jeg ikke noen spesialist på spill, men det ser ut som rimelig greie spill som ikke krever ekstreme ytelser. Fant nettopp en HP Pavilion HDX16-1100EO C2D P7450 16" 4GB 320GB GF9600 WLAN VHP som tidliger kostet kr 11.750 hos NetShop, og som nå er nedsatt til kr 8.995. Her litt om grafikkortet som sitter i den. Ellers burde du få en heftig konfigurert Multicom Compal KHLB2for kr 12.000 ;-) Flott! :-) Hvilken skjermstørrelse snakker vi om? Er usikker på om du mente Far cry, eller om du mente fear. Om det er snakk om farcry 2 er det vel uaktuelt med noe under 15", men det spørs jo om maskinen skal flyttes rundt hjemme, og kanskje skal med i bilen på vei til en venn, eller om den skal med på skolen daglig. Størst mulig skjer - vekt spiller ingen rolle eller batterikapasitet. http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=165651 Denne koster 12999 og har ATI 4670M grafikk løsning og vil klare FarCry v2 (som er det mest krevende på lista) med akeptabel ytelse. Men er ikke særlig "bærebar" med sine over 4kg. Notebookcheck er en av de beste ressuresene som finnes mtp på spill ytelse på ulike bærebare plattformer. http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html Skal sjekke den ut så snart som mulig. I det "øvre" pris-sjiktet har du jo denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495462 Kraftig prosessor, mye lagringskapasitet, blu-ray og et relativt kraftig skjermkort som kjører det meste i grei stil. Den så interessant ut! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå