Gå til innhold

Hvor bra er Radeon 9100 - når kommer neste generasjon skjrmK


Anbefalte innlegg

Hvor godt takler dette kortet henholdsvis antistropic filtering og FSAA flytende (99fps) i Counter-Strike. (takler det 16x AF? eller 8xAF&2xfsaa)

 

Skal nemlig ha nytt skjermkort nå. Ønsker å kjøre fet eyecandy. Men det virker som det skjer veldig mye i grafikkortmarkedet nå, og jeg lurer da på om: når kommer den neste generasjon grafikkort ut på markedet? Har lest både etter sommeren og oppmot jul (isåfall gidd jeg ikke vente, og kjøper 9700 nå). NV40 og den gjengen der. Har lyst til å ha et godt skjermkort til doom3, uten å betale i dyre dommer TO ganger for et skjermkort.

 

Det gjelder å være smartest mulig så jeg får et best mulig skjermkort til doom3, men ikke at det går på bekostning av spillopplevelsen framtil da. Og jeg vil ha hjelp av dere.

 

Jeg vil ikke ha de der evige "cs krever jo ingenting" kommentarene, for alle som vet hva de snakker om vet at kravene har økt, og det kreves endel for å kjøre med eyecandy. Ønsker heller ikke dristig gjetning som jeg kommer til å angre på.

 

Resten av maskinen er ikke noe tema, den er god nok til å utnytte 9700.

 

HMM, kanskje jeg kunne kjøpt et 9100 og se om jeg er fornøyd med det og benytte angreretten ellers? kunne vært smart.

 

Alfa omega er altså: NÅR KOMMER NESTE GENERASJON SKJERMKORT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke 9100 kommer helt til å tilfredstille dine behov ((takler det 16x AF? eller 8xAF&2xfsaa?)), men du kan jo sjekke ut testen av radeon 9800, der er det med et r8500 som jo stort sett er samme kortet! Da får du sett litt av hvor mye den klarer med forskjellig innstillinger.

Lenke til kommentar

hmm, ikke helt optimalt på den 9800 testen nei, men er det noen som har erfaringer med 8500/9100 i CS? og hvor mye det kan klokkes sånn ca.

 

Merkelige greier. Er jo ikke så lenge siden aaalle her inne siklet etter et 8500 kort :smile: kanskje jeg sitter litt igjen med den følelsen hehe. tror liksom ikke at det kan være SÅ dårlig nå.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med 9100/8500 og CS, men spiller Madden 2003, NFS HP2, GTA3, MOHAA osv. med allt på full pupp i spilla og med best quality i kontrollpanelet og 1027x768. Går så det suser det. Har ikke klokka det så mye, 270/270, men så er det da også en LE versjon (r8500 250/250)

Derimot tviler jeg at jeg kan kjøre med disse innstillingene på de spilla som kommer nå. Ikke så fremtidsrettet kort mao.

Lenke til kommentar

men hvis jeg kjøper dette kortet så er det fordi at det er lurt å spare litt og heller dra den helt ut senere når doom3 kommer. derfor lurer jeg på om det i det hele tatt er vits. altså... NÅR KOMMER NESTE GENERASJON SKJERMKORT?

 

btw du kunne ikke testet litt i cs for meg sheriff? 8)

 

9100 og 8500 er vel det samme som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Ja, radeon 8500 og 9100 er samme ulla. har kjiipe linja til telenor ADSL, så spiller svært lite på nettet sjø. Men det må da være mange som har r8500 og spiller cs her!?! hva slags kort bruker du nå forresten, siden du skal bytte tenkte jeg?

når du det gjelder neste generasjons skjermkort, er det nv40 og r400 du tenker på? må vel vente til høsten tenker jeg.

Lenke til kommentar

sitter med gf2mx400 @ 230/380 og det fungrer IKKE særlig godt i cs 1024x720 :lol:

 

hadde gf4 4200 64mb, men av en eller annen grunn klarte jeg å blåse det til h***** tror jeg kortsluttet en chip når jeg hadde hjemmemekka kjøling. uanz, det funker når man ikke har installert driver (i elendig oppløsning og farger) men når jeg installerer driver blacker skjermen ut mer eller mindre med en gang windows skrivebord skjermbildet skal vises etter boot. jævla irritedende asså, så hvis noen vet hva det kan være :-?

Lenke til kommentar

problemet mitt er ikke penger, jeg ønsker bare å sløse minst mulig med dem hvis dere skjønner :)

 

så hvordan ser dere for dere grafikkortmarkedet framover. er det best å "vente på noe bedre" med et 9100 kort i mellomtiden eller? skal jeg bare klemme til nå?

 

er derfor veldig interessert i erfaringer i CS med eyecandy.

 

og hva med ut2k3? kan man få 100fps?

Lenke til kommentar

Hei jeg har et 9100 64MB saphire kort. Er kjempefornøyd i forhold til det jeg betalte for kortet. tror du vil klare ca 8-9k med 64MB versjonen og ca 9-10k i 128 MB versjonen i 3D mark2001.

 

Dette er et DX8 kort og jeg tror det vil funke helt fint på alle dx8 spill. Jeg vet jo ikke om det er kommet eller når det kommer spill med dx9 støtte. I så fall må du jo over på et dx9 kort for å kunne utnytte dette når du spiller.

 

9100 er ca 3-4 ganger så kjapt som et gforce 2MX 400 kort.

 

Fx 5200 gjør det dårligere en 9100 i 3d mark 2001 men hvordan er dette i 3D mark 03.......(tror de er forholdsvis like men 9100 får jo ikke kjørt dx9 testene......)

Kan det da hende at det lønner seg å kjøpe FX 5200 med en Dårligere TV utgang en 9100?

 

Jeg tror også det kan være en fordel å "vente litt til" for å få et kort som vil flyte bedre når det kjører dx9 spill.

jeg er av den oppfatning at de kortene som i dag støtter dx9 vil slite litt i "krevende" dx9 spill.

Lenke til kommentar

Har desverre ikke så mye mer. Jeg spiller stort sett bare C&C Og har så vidt testet Splinter cell. Hadde ikke noe problemer å kjøre noen av dem.

 

3D mark testene er alle i standardinstillinger.

 

 

Kan se senere hvor mange fraps jeg får i C&C.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde cs med 16AF (OpenGL) 1024x768 32 på dust2 med ca.14 spillere (+-2-3) og så ikke tegn til dårlig FPS (95-100).

CPU @ 1333MHz

8500(64MB) @ 275 275

512DDR @ 266

 

Hvorfor maskinen er nedklokket trenger vi ikke gå inn på....

Prøvde det samme nettopp, men det var ingen store forandringer på grafikken. Fps: 95-99, grafikken ble ikke mye bedre heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...