Gå til innhold

Spørsmål angående Elkjøps prisgaranti

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte nå å kjøpe en Xbox360 elite fra Gamestop til den nette pris av 2500 med to spill inkludert. Jeg har forstått det sånn at med elkjøps prisgaranti kan man møte opp med kvittering på et bedre kjøp, og få utbetalt kontanter etterpå. Har jeg misforstått totalt her? Utrolig mye å spare hvis det er tilfellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Jeg tenkte nå å kjøpe en Xbox360 elite fra Gamestop til den nette pris av 2500 med to spill inkludert. Jeg har forstått det sånn at med elkjøps prisgaranti kan man møte opp med kvittering på et bedre kjøp, og få utbetalt kontanter etterpå. Har jeg misforstått totalt her? Utrolig mye å spare hvis det er tilfellet.

Hvor har du fått det fra? Du har nok misforstått litt ja. Det er ikke slik at jeg kan kjøpe meg oppvaskmaskin på Expert for 3499, for så å gå på Elkjøp og kreve at de skal gi meg 500 i kontanter fordi maskinen koster 3999 hos dem. Hvordan i all verden skulle Elkjøp tjene på noe sånt?

Det mange selgere i Elkjøp opererer med, er at dersom en konkurrent (oftest bare på lokalt nivå), har en vare billigere, får du varen til samme pris på Elkjøp. Men dette er uansett ikke noe Elkjøp annonserer med lengre, så det er ikke noe du bare kan troppe opp på Elkjøp med og kreve.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke lenger noen prisgaranti, og den gjaldt kun butikker i nærmiljøet med varen på lager.. Den gjald heller IKKE nettbutikker!

Er selgeren keen på å få et salg kan han derimot gå med på å senke prisen litt, men det er helt opp til han\hun og noe han\hun ikke må! Dette blir da evt. kun for å gjøre kunden blid!

Lenke til kommentar

Oi hjelp, så ikke hva du mente første gang jeg svarte! Naturligvis kan du ikke kjøpe et produkt hos en bedrift, og kreve at en annen skal betale deg differansen hvis varen er billigere hos de.. Unnskyld meg, men man må være ganske blåst for å tro noe sånt!

Prisgarantien elkjøp hadde tidligere fungerte slik at hvis du hadde kjøpt f.eks PS3 hos elkjøp til 2500kr, og en lokal butikk solgte den for 2300kr så kunne du ta med reklamen o.l. til elkjøp også ville du få tilbake 200kr..

Lenke til kommentar
Trudde garantien var slik at hvis du innen 1 mnd etter kjøp hos Elkjøp kunne vise til en annonse der det samme produktet er billigere, så får du utbetalt differansen.

Elkjøp har 30 dager returrett, dvs at du kan levere tilbake en vare(i lik stand som ny) innen 30 dager og få tilbake pengene! Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje.(siste klippet jeg fra elkjop.no)

Lenke til kommentar

Elkjøp har fortsatt prisgaranti selv om de ikke markedsfører den. - De har jo 30 dagers returrett, så det er vanligvis bare å si at du vil de skal matche prisen så får du tilbake pengene. (de vil jo heller tjene mindre på varen enn at du skal levere den tilbake)

Men selvsagt må du kjøpe varen på Elkjøp, og du må også selvsagt matche mot samme tilbud/pakke.

Lenke til kommentar
Elkjøp har fortsatt prisgaranti selv om de ikke markedsfører den. - De har jo 30 dagers returrett, så det er vanligvis bare å si at du vil de skal matche prisen så får du tilbake pengene. (de vil jo heller tjene mindre på varen enn at du skal levere den tilbake)

Men selvsagt må du kjøpe varen på Elkjøp, og du må også selvsagt matche mot samme tilbud/pakke.

Elkjøp har ikke prisgaranti nei! Naturligvis kan de være villige til å gå ned på prisen, sånn er det i alle sånne bedrifter! Expert, lefdal osv osv!

Siba har også 30 dager returrett!(eller 20, husker ikke)

Men vi som kunder har ingen rett til å "kreve" samme pris som hos en konkurrent!

Edit: Lefdal har en garanti som de kaller "Alltid billig", de kalte den tidligere "Alltid billigst" men fikk beskjed av konkurransetilsynet om å endre det! De har en intern "policy" om å alltid kunne tilby en billigere pris enn konkurrentene! Dette kan jo sammenlignes med en prisgaranti, bortsett fra at de kan si nei og be deg kjøpe varen et annet sted om de vil.. Heldigvis for oss kunder så er de fleste glad i å tjene mest mulig penger!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Sånn for å hoppe over alt som er sagt hittil, fungerer det på følgende måte:

Ta med tilbudet til gamestop til elkjøp, og de matcher prisen der.

Evt kjøp xbox360 hos elkjøp, kom tilbake senere med tilbudet til gamestop, og få igjen mellomlegget.

Du vil IKKE kunne kjøpe produktet hos gamestop, så dra til elkjøp og så få igjen en pengesum, dette gjelder kun dersom du faktisk handler produktet hos elkjøp.

Og sånn utenom, nei, Elkjøp annonserer ikke lengre med prisgaranti, men jo, de matcher prisen til konkurrenter uten problemer.

Lenke til kommentar
Elkjøp har fortsatt prisgaranti selv om de ikke markedsfører den. - De har jo 30 dagers returrett, så det er vanligvis bare å si at du vil de skal matche prisen så får du Elkjøp har ikke prisgaranti nei! Naturligvis kan de være villige til å gå ned på prisen, sånn er det i alle sånne bedrifter! Expert, lefdal osv osv!

Vel, flott at du er så kategorisk på ting du ikke har greie på da, for da kan jeg bare informere deg om at du tar feil.

"- Prisgarantiene lever i beste velgående, det vil si at vi praktiserer den i butikkene. Men lovverket stiller strenge krav til hvordan man markedsfører en slik prisgaranti, og derfor har vi valgt å ikke kommunisere det ut til kunden slik vi gjorde før. Vi har altså utelatt ordet prisgaranti i markedsføringen vår, sier Brekke."

Kilde; http://www.dinside.no/821696/jo-elkjop-har-prisgaranti

Lenke til kommentar

Da er det MANGE som ikke kan jobben sin i elkjøp!

Når jeg ringte elkjøp kundeservice for 1-2mnd siden så fikk jeg klar beskjed fra de 2-3 jeg snakket med at de IKKE(!) hadde prisgaranti lenger.. MEN, jeg kunne ta med annonsen til butikken for å høre om selgeren var villig til å selge varen til samme pris.. Men sånn er det jo strengt tatt i alle elektronikk butikker, så der skiller ikke elkjøp seg ut fra andre i bransjen!

Lenke til kommentar

Stoppa innom elkjøp nå, dama har bursdag og ville ha Guitar Hero 5! Tok med utskrift av en nettside som solgte spillet til 389kr, prisen i butikken var visstnok 599kr.. De kunne selge den til 389kr+frakt=489kr.. Da sa jeg at de solgte spillet for 449kr på elkjop.no, og der har de gratis frakt, så hvorfor skulle jeg nå betale 489kr.. Da fikk jeg bare beskjed om at det tilkom frakt, og når jeg fortalte han at det var gratis frakt på alt av spill og film på elkjop.no så trodde han ikke på meg og sa at de kun hadde det på spesialtilbud etc.. Forklarte han at det ikke stemte, og at det står på siden at de har gratis frakt på ALT av spill og filmer.. Da ble han skikkelig furten og ba meg bestille den på elkjop.no hvis jeg ville ha den til 449kr, fordi han kunne ikke selge den billigere enn 489kr...! Dama har bursdag i dag, så jeg har ikke tid til å vente 1 uke på å få levert den i posten, så jeg måtte jo bare ta den til den prisen.. Ikke at prisforskjellen er så veldig stor, men når prisen på hjemmesiden deres er 449kr så er det ganske ræva kundeservice og ikke selge den til samme pris i butikken.. Hadde det stått "internett pris" hadde jeg skjønt det, men det gjør det ikke!

Lenke til kommentar

Vær ræva igjen da vel..

Bestill guitar hero på elkjop.no og hent den i vedkommende butikk hvis det er så ille. Lever så det brukte utstyret inn på returgarantien. Da må butikken selge den som B- vare og vil nok tape litt mer enn de 40 kronene.

Lenke til kommentar
Stoppa innom elkjøp nå, dama har bursdag og ville ha Guitar Hero 5! Tok med utskrift av en nettside som solgte spillet til 389kr, prisen i butikken var visstnok 599kr.. De kunne selge den til 389kr+frakt=489kr.. Da sa jeg at de solgte spillet for 449kr på elkjop.no, og der har de gratis frakt, så hvorfor skulle jeg nå betale 489kr.. Da fikk jeg bare beskjed om at det tilkom frakt, og når jeg fortalte han at det var gratis frakt på alt av spill og film på elkjop.no så trodde han ikke på meg og sa at de kun hadde det på spesialtilbud etc.. Forklarte han at det ikke stemte, og at det står på siden at de har gratis frakt på ALT av spill og filmer.. Da ble han skikkelig furten og ba meg bestille den på elkjop.no hvis jeg ville ha den til 449kr, fordi han kunne ikke selge den billigere enn 489kr...! Dama har bursdag i dag, så jeg har ikke tid til å vente 1 uke på å få levert den i posten, så jeg måtte jo bare ta den til den prisen.. Ikke at prisforskjellen er så veldig stor, men når prisen på hjemmesiden deres er 449kr så er det ganske ræva kundeservice og ikke selge den til samme pris i butikken.. Hadde det stått "internett pris" hadde jeg skjønt det, men det gjør det ikke!

1. Elkjøps prisgaranti har ikke vært mot andre nettbutikker da nettbutikker kan selge ting vesentlig billigere enn fysiske butikker.

2. På elkjop.no står det at prisen på nett kan avvike fra prisen i butikk.

3. Det er ikke Elkjøp sin feil at du venter til siste liten med å kjøpe presang. Alle andre mannfolk som venter til siste liten må som regel punge ut litt ekstra. Get used to it.

4. Ingen tvinger deg til å handle i Elkjøp sine butikker. Liker du ikke prisene, butikken, konseptet, service eller de ansatte så kan du handle et annet sted.

Lenke til kommentar

1. Elkjøps prisgaranti har ikke vært mot andre nettbutikker da nettbutikker kan selge ting vesentlig billigere enn fysiske butikker.

2. På elkjop.no står det at prisen på nett kan avvike fra prisen i butikk.

3. Det er ikke Elkjøp sin feil at du venter til siste liten med å kjøpe presang. Alle andre mannfolk som venter til siste liten må som regel punge ut litt ekstra. Get used to it.

4. Ingen tvinger deg til å handle i Elkjøp sine butikker. Liker du ikke prisene, butikken, konseptet, service eller de ansatte så kan du handle et annet sted.

Her var det mye feil gitt!

1: Elkjøp kan også selge ting like billig som nettbutikker, så dette er ingen unnskyldning!

2: På elkjop.no så har de vanlige priser(som man som regel finner i butikken), og de har internett tilbud som de merker med "internettpris"!! At du ikke vet det overrasker meg ikke!

3: Ingen som har ventet til siste liten her, har allerede handlet gave til henne! At du er så fattig at du kun ville kjøpt et PS3 spill til din dame får du stå for selv! Dette var kun ment som en ekstragave, siden jeg syntes hun fortjente det..

4: Elkjøp ligger på veien til jobb, og de har 30 dager full returrett, så jeg rekker å bytte det etter jobb i morgen hvis lefdal har det billigere.. Gadd ikke stikke innom de i dag, da jeg ikke trodde den ansatte hos elkjøp skulle bli så furten og vrang når jeg rettet han på noe han tydeligvis ikke visste men absolutt burde visst!

Lenke til kommentar
1: Elkjøp kan også selge ting like billig som nettbutikker, så dette er ingen unnskyldning!

2: På elkjop.no så har de vanlige priser(som man som regel finner i butikken), og de har internett tilbud som de merker med "internettpris"!! At du ikke vet det overrasker meg ikke!

3: Ingen som har ventet til siste liten her, har allerede handlet gave til henne! At du er så fattig at du kun ville kjøpt et PS3 spill til din dame får du stå for selv! Dette var kun ment som en ekstragave, siden jeg syntes hun fortjente det..

4: Elkjøp ligger på veien til jobb, og de har 30 dager full returrett, så jeg rekker å bytte det etter jobb i morgen hvis lefdal har det billigere.. Gadd ikke stikke innom de i dag, da jeg ikke trodde den ansatte hos elkjøp skulle bli så furten og vrang når jeg rettet han på noe han tydeligvis ikke visste men absolutt burde visst!

1. De kan, men som regel betyr fysisk butikk med eget lager ofte høyere driftskostnader = må enten ha høyere pris eller tjener mindre på varen.

2. ...

Vent litt, dette gidder eg ikke :)

Lenke til kommentar
Grunne til at dere må bestille over nett og hente i butikk er vel fordi at da får internettbutikken salget, og evt tapet. De har sikkert forskjellige budsjett. Så det er nok ikke butikken som er vrang, men de vil ikke selge med tap

Fikk ikke opp "Collect@Store" valget tidligere i dag, men det dukket opp nå! Så da bytter jeg i morgen! Ikke at 40kr er så mye å grine over, men gidder ikke betale mer enn det jeg må, spesielt ikke til en bedrift med ansatte som blir frekke ovenfor kunden når de ikke kan jobben sin! Er bare Elkjøp og Lefdal i nærheten her, og når jeg tenker meg om så har de samme eiere så er det jo samme hvor jeg handler!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...