Svein_Jarle Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei på dere! Kjæresten min og jeg har nettopp gått til anskaffelse av vår første bil - en Mitsubishi Space Star 1999-modell. (1,3L og 86hk). En veldig behagelig bil å kjøre. Men bilen er ti år, og anlegget er like gammelt. Jeg vurderer derfor å bytte det ut, og helst sette inn et system slik man finner i nye Mitsubishier - med stor skjerm til navigasjon og stereoanlegg. Men - denne bilen har en kjørecomputer som regner ut drivstofforbruk, likt det man finner i mange nyere biler. Problemet er bare det at knappen for å skifte mellom infoskjermene er merket "display" og er integrert i radioen! Jeg lurer på - finnes det noen "tredjeparts" radioer som har denne knappen? Er det mulig å få denne knappen utenom ved litt kreativ kabling? Og - er det mulig å få tak i Mitsubishis kjøredatamaskin (med skjerm og hele pakka) som finnes i nye biler? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg vurderer denne datamaskinen/radioen: http://www.kenwood-electronics.co.uk/produ...edia/DNX5240BT/ om den er mulig å installere mtp DISP-knappen... Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Finnes intet som beholder DISP-knappen og den funksjonaliteten dessverre... Mitsubishi's datastrøm er det ingen som har greid å hacke tilfredsstillende ennå. Så det displayet blir borte, men ellers er det jo intet problem å sette inn en ny DobbelDIN-spiller. En ny ISO-overgang er det som trengs; Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja, så jeg trengte den. Den koster vel ca 9€. Men - er det ikke mulig å fikse en bryter til displayet utenom CD-spilleren? Jeg mener, det går vel på egne kontakter bak der? Og - jeg var ute og så nå i sted, og det viser seg at CD-spilleren står i et eget hull som er adskilt fra de under med en liten plastikklist, samt at den er bittelitt bredere enn hullene under. Vil det være noe problem i å "utvide" åpningen lenger ned, samt fjerne plastlista for å få plass til DobbelDIN-spilleren? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) 85,- hos meg for den, så 9euro stemmer nok bra. Det er ikke bare en bryter, den og spilleren er en del av hele datanettverket til dashbord og motor, så den er ikke bare en simpel av/på-bryter. En hack som nok er fullt mulig er å gjemme den originale radioen et sted inni dashbordet og lodde inn en ekstra bryter via kabel til DISP-knappen, evt. lodde ut bryteren og skjøte med kabel. Bryteren festes på egnet sted på dashbordet, mens din nye spiller paralellkobles til den originales strømledninger m.m. Høyttalerledningene plugges da kun inn i den nye spilleren. En ISOtilISO-kabel gjør det relativt enkelt; Du må nok flytte varmereguleringa opp til der radioen sitter idag, så du får et dobbeltrom under. Å fjerne plastlista under spilleren der den står nå er ikke mitt førstevalg. Et lite problem blir da at varmereguleringa er litt smalere enn dagens radioåpning, men det er kurant å fikse. Endret 14. oktober 2009 av transmedia.no Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Men åssen blir det med den spilleren jeg skal kjøpe? Er den smalere enn den originale? For ellers får jeg et problem med bredden. Ikke at det er snakk om så mye, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå