Grim.Reaper Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Skal formatere Pc'en og har kjøpt 3 nye HDD... 2x Seagate Barracuda 7200.12 500GB, 16MB, ST3500418AS og 1x WD Cavier Black 1TB, WD1001FALS Tenkte jeg skulle kjøre barracudaene i Raid, og bruke WD'en som lagring... Lurer på om dette er ett godt oppsett eller om WD vil gi lik ytelse som hovedHDD Hvilken type raid burde jeg kjøre? 0? vil ha mest ytelse, trenger ikke så mye plass Tusen takk Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 raid-0 er kjappest. Alternativet med 2 disker er raid-1, som ofrer ytelse for høyere data-sikkerhet. Neste steg som er i nærheten av ytelsen til raid-0 er raid-5, men det er bittelitt mer komplisert, og krever minst 3 disker. Jeg vil også anbefale separat hardware-raid kontroller om du tenker på å gå veien til raid-5. Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Har tittet litt rundt på forskjellene mellom raid 0 og 1... Leste at selve ytelsen ikke øker så mye i raid 0, sammenlignet med 1? Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 raid1 så får du økt ytelse på read samt datasikkerhet, mens med raid0 får du økt ytelse både i read og write siden raid0 skriver dataene jevnt over begge diskene istedenfor identisk til begge diskene som raid1 gjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Raid 0 = nesten dobbelt ytelse i forhold til dårligste disk i raidet. Raid 1 = marginal bedre i forhold til dårligste disk i raidet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå